Friday, January 4, 2013

You wanna know me baby? -..-

Salamun salam and a very good days.. A bit boring brings me to this second post of the day. Kalau dah takda nak buat apa kan, tiba-tiba ilham datang, cepat update blog. Selalu ilham datang masa tak bukak blog, bila dah bukak jadi blank. Wuuhuu. Kesian dengan diri sendiri. lol.

First and foremost, take a very deep breath baybeh! :p

Haruslah aku meningatkan diri sendiri bahawasanya aku bukan lagi teen okay since this year I'll turn to 20. Literally. :D Hohoho. It's a big deal, since aku tak tahu lagi apa yang aku dapat sepanjang menjadi kanak-kanak riang in my teenager world. I mean the real lesson. Love? Hahaha, I am too young to understand. Perhaps after bergelar sang isteri. Kot? *semua pengsan.lol*

Kalau mereka yang kenal aku dalam erti kata sebenar, mereka pasti tahu sikap aku macam mana. Well, aku agak friendly. Some might think aku sombong, eh sombong ke? Entah, that's what people think and do I look like I care? Tapi kalau dah melampau memang aku akan ambik kesah la. Unfortunately, orang yang cakap aku sombong adalah orang yang tak kenal aku langsung. Like seriously! 

Probably, orang yang aku baru kenal, memang aku akan control sikit perangai aku. Macam? Emm, perangai kurang siuman aku. lol. Memang, aku akan malu-malu and agak pendiam pada mula nya. Until then, aku dah rapat, hah barulah perangai aku terserlah. Bukan hipokrit tapi percayalah, perangai kita berubah berdasarkan keadaan sekeliling and masa. Takkan nak melalak depan orang tua kan. Be appropriate la sikit walaupun sikap gila-gila itu ada. Please eh.

Get to know me is not that hard actually. Actually lah kan. Mehehehe. Bila aku summarize perangai aku, dia jadi macam ni. Kalau orang baik dengan aku, aku lagi baik dengan dia. Kalau orang jahat dengan aku, aku lagi jahat dengan dia. Kalau orang mengata aku, aku lagi mengata dia. Orang buat aku kecik hati, aku lagi akan kecikkan ati dia. Orang buat aku marah, aku marah dia lebih lagi. Dan begitulah sebaliknya. Hidup aku memang seri-seri semua. Takde yang sedang-sedang or mengalah. Nobody's perfect la kalau ada pihak yang cakap, apasal pulak aku nak lebih mengata orang yang mengata aku. So? That's how I describe my own attitude then. Tapi, jangan pernah takut nak greet aku, tegur aku or berkawan dengan aku sebab aku bukan spesies manusia yang memilih. Kalau teguran itu untuk kebaikan bersama, takdela aku nak lempang orang tu. Paling-paling pun kecik hati, then aku reflect balik apa yang orang tegur tu. Kalau bab makan, memang aku akui aku memilih. Sangat! Tapi kawan ni, aku tak kesah dan tak memilih asalkan orang nak kawan dengan aku.

Dikelilingi oleh orang tersayang macam family, kawan-kawan, fahmi dan family angkat adalah satu anugerah terindah bagi aku. Mereka memahami aku dan tahu perangai aku sebenarnya. Aku faham kalau ada orang suka, fanatik or benci, meluat dengan aku. Lumrah la. Bohong gila kalau cakap suma orang suka kita. Terpulang pada kita nak ambik mana yang baik dan buruknya. 

"Sometimes you just don't like people, so never expect people to like you as well" - Aku cakap.lol

Till then, Assalamualaikum and sorry if ada yang mengacau jiwa anda. Hahahaha. Happy birthday Shafiq. Oh, dia siapa? Dia adik cinta hati, Fahmi! :D

No comments: