Monday, January 14, 2013

Kenapa aku minat Irma Hasmie, sangat!

Salamun salam and a very good days.. Aku memang a big fans of Irma Hasmie since? I am not really sure but for sure masa aku tengok dia bertudung first sekali yang dekat page orang selalu share kat Facebook tu aku cakap "MashaAllah cantiknya Irma!" Seriously, kawan-kawan, family, Fahmi or sapa-sapa yang rapat dengan aku tahu sangat-sangat yang aku minat kat Irma. Boleh dikatakan aku minat bersebab la, dan bukan kerana dia pelakon semata-mata. Macam aku ni agak payah nak minat mana-mana orang. Tanyalah secara spontan sapa yang aku minat, kompen dengan lain-lain orang, lain-lain jawapan aku bagi. Tapi sekarang, agak istiqamah (bak kata Shasha) jugaklah jawapan yang aku beri. Iaitu, Irma Hasmie and Shila Amzah. Well, haruslah diingatkan, bukan fanatik ya kawan-kawan. Tak boleh fanatik, nanti obses. lol

You know why I adore Irma so much until one time tu, aku tengok kat you tube semua video berkaitan dia. Bukan nak stalk cuma aku nak lihat dia sebelum berhijab hingga sekarang ini. Still nak pretend kan? Hahaha. Aku rasanya nya jadikan dia sebagai satu contoh dalam hidup aku. Yalah, aku memang manusia yang jahil tapi inginkan perubahan dalam kehidupan. Tapi kalau niat yang suci tak disertakan dengan usaha takkan mendatangkan hasil kan? I was, okay I was sangat sangat NAKAL before and start pakai tudung pun tahun 2011 masa umur 18 tahun. Kesedaran ada cuma pengaruh kuat sangat, aku terikut-ikut dengan keadaan masa tu. Well, I never pointed on others indeed that was my own choice. Syukurlah, tak terlambat nak sedar walaupun sekarang ni tak fully berhijab, I mean kat kampung I am not covering my head but most of the times I do. Chipsmore. :p

Back to Irma, kalau artis kan kita senang nak tahu life mereka. Like, siapa mereka dulu, dari family mana, umur etc etc, lagi-lagilah kontroversi mereka. I was! Sekarang, ntah, macam tak payah nak kpoh sangat hal orang padahal masalah aku sendiri setinggi Gunung Santubong.lol. Tengok kepada perubahannya, daripada seorang yang tak bertudung then berhijrah kepada seorang yang berhijab dalam erti kata yang sebenar, bukan sekadar bertudung sahaja yang berubah tapi dengan sikap. Best kan? Aku nak jugak cuma, ntah! Tak ada keyakinan dengan diri sendiri. Shame on me. Yes, I am a hijaber but my bad attitude masih ada lagi walaupun agak kurang la. 

Aku nak sangat ikut cara Irma. Well, purposely not 100% but some. Tapi kalau 100% susah jugak la. Sekarang tengoklah, jadi pengacara kat TV Al-Hijrah bincang tentang hal keagamaan. Cara prcakapan and life dia pun best. Dapat suami handsome yang baik, itu lah hikmahnya. Takla melampau bagi aku nak cakap yang aku ni obses tapi tak tahu pulak dengan perangai sendiri sampai begini sekali ya. Haha. Sorry to say this, dulu kan, aku macam tak ada minat specific person untuk artis kita ni, bukan aku mengada or sombong, semua artis even dari Indon ke Thai ke Vietnam ke Kemboja ke Africa ke NY ke, memang aku tak da sangkut sampai nak tampal poster la apa la. Minat-minat sikit sudahla. 


Sejujurnya, kalau sapa-sapa tanya aku bila birthday Irma sekarang pun aku tak tahu. Tapi lepas ni In Shaa Allah aku google. :p Kan aku cakap, aku minat tapi aku tak tahu semua pasal seseorang tu. Tapi apa yang aku suka adalah cara dia, perubahan dia, sikap dia. Itulah yang buat aku minat dia dengan cara dia. Cakap dengan sapa-sapa la, aku, kalau ada apa-apa rancangan TV yang ada Irma dengan suami dia, memang aku orang pertama yang tunggu. Sebab suka tengok mungkin. Last semester, ada rancangan kat TV3 pukul 11.30 tu main masa pagi, habis exam pun 11.30, aku dengan ting, apa lagi, balik terus hostel nak tengok TV.  Masa cuti kat rumah, kan ada rancangan Destinasi Cinta bersama AirAsia kat Astro untuk dia dengan suami main di TV, masa tu aku tengah masak kat dapur, Fuad yang tak pernah sebulu tengok rancangan TV dengan aku tiba-tiba jerit cakap "Angah, Irma Hasmie dengan laki dia dalam TV oi. Yang rancangan Destinasi Cinta tu. Kan haritu terlepas!" See, betapa orang tahu minatnya aku dengan Irma. Sanggup tutup balik api stove semata-mata nak tengok TV padahal memang tengah goreng ikan. Macam tu sekali aku kan? :) Mak tak pulak marah, lagilah memahami.

Aku memang nak ikut cara dia berubah. Well dengan sikap aku sendiri la yang berubah bukan seiring dengan perubahan dia. Maksud aku, ikut keperluan masing-masing pada perubahan tersebut. Note that! Nak suami handsome macam Redza Shah Azmeer jugak. Tapi Fahmi handsome apa. Hahahahahahahahahahahahahaha.  Swagging. 

Superman Fahmi kaler merah dengan grey. Kira boleh tahan  samala.  Hahahaha

Till then, Assalamualaikum semua and aku pun nak sambung balik jadi rajin buat "ti ai ti ea es = T.I.T.A.S."

1 comment:

Anonymous said...

hehehe in shaa Allah kita dpt kdk ya juak yangg..bkn poseur tp dgn peribadi kita sendiri yangg..mmuuaahh!