Sunday, January 6, 2013

RM Lima K.

Salamun salam and a very good days.. Well, bergelar pelajar degree ni bukan bagi aku rasa riak, cuma aku rasa seronok gara-gara dapat 5K untuk satu semester dari government. lol. Naturally! Semua students rasa macam tu and mula nak plan nak beli gadgets la shopping la apa la. For me, I do but maybe something useful for my study. Kegilaan aku pada tahun yang lalu aku cuba untuk kurangkan as umur pun dah tua kan so tak boleh nak gila sangat. Control sikit. (even aku cakap takde azam 2013 tapi sedikit sebanyak posts aku bertarikh 2013 ni ada selit-selit barang 1 2 azam.lol) 

Madam Liong cakap maybe allowance keluar in mid February which is after CNY. Actually aku takla kejeron sangat nak dapat duit tu, cuma sekarang ni aku amat memerlukan duit. Memang Mak cakap yang elaun tu nanti dia akan pegang and bank in every month untuk belanja so that aku dapat uruskan financial aku systematically. Unfortunately, Mak, I don't think we can make it so as there are truck of things that I need to settle down with the money. So, anda semua jangan rompak saya. hehehe :P

Well, in shaa Allah next year we'll be going to Australia, for the second class trip of course. Kalau nak pergi beriang ria ketawa beraya bersama kawan memang aku takkan pergi la pasal aku tak kaya. Bapak aku Datuk dan bukannya Dato' for real. lol. Come on baby, this is truth. I am from typical and normal family kot. Ada duit lebih guna untuk benda yang lebih munasarawak daripada vacay for fun. Hok ni, dop. (Kelantan please!) Yang ni tak la compulsory, it is just  an educational trip for those who is interesting. Since aku ada duit sendiri, and benda ni lama lagi, so aku rasa aku join la. Still dapat kumpul-kumpul duit sume tu. Yela, bila lagi. Nak tunggu sponsor datang, haremmmm. Bila elaun dah keluar, inilah benda yang aku nak settle.

1. Passport valid until 2 years RM100
2. Ticket to Australia (return, takkan nak bermastautin kat sana kot) more or less RM500
3. Lappie baru. Yang lama sudah nazak dan menunggu sisa-sisa hari terakhirnya. Sadiss (notebook should be fine) RM1200
4. Printer baru RM300 (yang lama gila mahal ink dan tak lama) Boo hp boo!
5. Belanja masa pergi Cameron bulan 5 ni RM500
6. Reference book untuk Madam Liong and Madam Laily, compulsory pulak tu RM900 

Yang lists ni roughly je. So kira-kira aku akan kehilangan almost all of my allowance. So tepuk tangan sebab, no way aku nak simpan bagai, pastu Mak bank in tiap bulan RM20. Kus semangat, class fees pun tak lepas. Makan memang haram la. Cepat cakap dengan aku, sapa cakap 5K is a big amount? Tak babe! How can I survive then? Aku rasa aku kena jugak masuk kelas financial management sebab spesies aku memang tak tahan tengok duit. Dahlah agak suka shopping. lol. Berlagak kaya padahal -..- Kesian dengan sendiri. Nanti lah aku kahwin dengan engineer yang hebakk pastu lui masuk tiap hari. Eh? $..$

Sambung balik buat kerja taip menaip yang tertangguh. Bye and Assalamualaikum w.b.t

No comments: