Friday, January 18, 2013

Stitches..

Salamun salam and a very good days.. Masa tengah cuci baju tadi baru aku ingat balik apa yang aku nak cakap. Pastu cepat-cepat letak memo dalam henfon. Oh, epic nya diri ini. Actually aku nak cakap pasal Stitch. Dari aku kecik lagi, aku tak pernah ada minat dengan sebarang cartoon. Memang parents aku tak galakkan anak-anak mereka tengok cerita cartoon. Mungkin faktor itu jugaklah yang sebabkan DULU aku tak minat tengok TV and tak tahu nama cartoon sangat. Seriously, dulu, kalau orang tanya aku cartoon Mulan tu apa, mungkin aku jawab aku taktau. Now, things changed. Takla semua aku tahu, at least few la. But still aku tak minat tengok cartoon. For me, itu memeningkan and tak logic langsung bila dah mati boleh pulak hidup balik. 

Back to my high school life, maybe it is because of my friends, I started to have a bit interest in cartoon but still, tak minat nak menonton. Ajaklah aku tengok cerita cartoon Doraemon ke, I can only stand for few minutes, then I'll started to feel bored or I'll sleep. So, masa form apa ntah, aku start minat gila dengan cartoon stitch. Lilo & Stitch. I don't know, why out of the blue, I choose Stitch. Why not Barney? Elmo? Teletubbies? Power Rangers? Upin&Ipin? Ultraman ke? Mungkin jugak lah disebabkan keunikan dan kenakalan Stitch tu sipi-sipi macam aku, sebab itulah aku minat dia. Well, perhaps!

Masa aku minat Stitch dari mula-mula hinggalah sekarang, semua orang yang rapat dengan aku, tahu aku minat Stitch. Mana taknya, pergi mana-mana jumpa benda yang ada gamabr Stitch ke mesti tunjuk perangai sakai aku. First time aku dapat Stitch adalah masa birthday aku yang ke 17 tahun. Ye, aku tahu, tua sangat aku nak dapat patung besar kan? Padahal adik sendiri patung kecik ja dapat masa birthday. Please salahkan Fahmi. Hahahaha. Truth to tell lah kan, itulah hadiah paling besar dalam hidup yang pernah aku dapat. Perasaan susah nak cakap, happy gila kot.

Besar natang ni kira besar budak gemuk umur 4 tahun. :p 
Nampak tak yang kecik tu, tu hadiah dari Besties, Nuzul and Ain masa malam tepat pukul 12 malam dorang bagi. Terharu gila. Satu fakta lah, Baby kecik, adik Fahmi, suka sangat dengan si Stitch kecik ni sampai satu tahap dia yang simpan and main dia. Mula tu mamang I tak kesah, eh tapi memang tak kesah lah, sebab aku tahu dia sayangg sangat kat Stitch kecik ni. Aku pun sukakan Stitch kecik ni sebab telinga dia flexible. Senang nak bentuk. lol. Tapi lama-lama tu masa birthday dia, aku bagi hadiah Stitch jugak yang besar sikit. So, yeayy, dapat ambik si kecik tu balik. Bukan apa, itukan hadiah daripada orang. Kenalah hargai kan? Nanti kawan aku tahu kan kecik hati. So ambiklah langkah berjaga dari awal. Hehehe.
Ini cover Samsung aku. 
Ini Ashna bagi. Smiley key-chain itu Abang bagi masa dia balik IP aritu. Yang Sabah key-chain tu Shasha bagi
Cover Samsung ni Fahmi bagi masa aku balik hujung tahun lepas. Macam budak beringus aku happy bila nampak henfon yang tak berbaju tiba-tiba berbaju Stitch. Thanks awak. Aku bukan mengampu dia, tapi prinsip kami berdua adalah give and take. Ada masa aku bagi dia, ada masa dia bagi aku. :') Yang pencil case stitch ni Ashna bagi. Hadiah birthday? Not really. Sebab dia bagi masa on the way pergi jalan dengan dia cuti semester haritu. Thanks Ashna. Alasan dia lagi best, "Masa jalan-jalan dengan adik hari tu, nampak benda ni. Teringat kat awak. Rasa sayang pulak kalau tak beli." More or less, macam tu lah Ashna cakap. Aww, sweet tau Ashna ni. :) 

See, betapa orang disekeliling aku tahu bahawasanya aku minat Stitch. Hari ini semangat tau pergi outing ke Sibu. Sebab guna baju baru yang Ting beli, serupa dengan dia cuma colour tak sama. "I love Langkawi". Mine warna merah, hers purple. She told me yang Sham pilihkan. Thanks nyawa! 

Till then, Assalamulaikum. In shaa Allah, aku nak update pasal cerita Upin&Ipin dengan Irfan pulak nanti ya. Kalau aku ingatlah. Aku kan pelupa. lol.

p/s : Aku dah beli body shampoo dah. Hahaha. Takda guna hand wash liquid lagi dah.lol 

XOXO : Anak Dato' Kamarudin.. :p

No comments: