Saturday, January 5, 2013

Saat aku takut kehilanganmu..


Salamun salam and a very good days. This is a longgg true story......

This entry is quite touching and it is true! Beberapa kali dah aku rasa yang aku mengalami situasi ini. Tak tahulah pulak yang ini disebabkan oleh orang yang menyampaikan berita ini dengan over nya or memang naluri aku. Sadiss. :/ Almost losing him.

Sebagai manusia biasa, memang lumrah if kita falling in love dengan seseorang kan? *metaphor* But it's true! Aku start minat dengan lelaki masa Darjah 5 lagi. Wahahaha. Usia yang dah nak dekat 20 tahun ini memang tak mustahil bagi sesetengah pihak mengakhiri zaman "takde laki" mereka and so do me. Tapi aku rasa, benda ni letak kat tepi dulu kot sebab for the time being biarlah Cik Fatin belajar sebelum bergelar Puan. Ohmaigadd! Pelik bebeno bunyi. lol.

Sejak aku dengan dia lah kan, aku rasa dengan dia je aku serious macam ni. Ye, sampai macam ni. Bohong la kalau tak diuji kan. Aku rasa ujian masa dengan dia adalah ujian yang MAHA hebat bahkan lebih hebat dari SPM. Well, dekat sini aku nak cerita ujian aku dan bukan dia sebab aku tak dapat nak mendalami ujian apa dia face dengan aku. Personally la, bukan ujian untuk both of us. Tak paham eh? Continue reading baby!

Menghadapi ujian masa dengan dia ni mengajar aku berfikir dengan matang dan waras. Almost 3 years kot. Cara aku diuji bila macam kehilangan dia adalah dengan banyak cara. Tak kurang jugak, orang sekeliling bercerita and emm, aku sendiri merasakan nya. Among all the situations, perkara yang paling aku takut adalah masa malam 31 Disember 2012. Really! I've decided to tell about this only. Yang lain, tak payah kot.

Malam tu, kami gaduh besar sampai aku cakap "Okay, I'm done. Kita break!" i did it! He struggled not to end the relationship. Aku rasa ego aku maha tinggi dari ego dia and mana-mana lelaki yang rapat dengan aku sebelum ini. Betul! The matter was, just because of 1 stupid reason je I can say so. Bodohnya aku sebab buat keputusan masa tengah marah dan tak waras. The mistake can be forgiven by other partner and why not me. Reason dia, memang tak masuk akal. I mean, benda yang mula buat kami gaduh masa tu. Fine, semua orang buat silap and ada perangai yang tak dapat diterima. Masa tu aku fikir tau, banyak kali dah aku bagi kau peluang but seems like you take thing for granted. And I shall move on and let the happiness comes for another few years later perhaps. I think, it was only me who thought that we had ended our relationship after I said so but he wasn't.

Kalau aku, orang dah cakap aku macam-macam suruh tinggalkan dia, aku blah terus la. Tapi dia tak. Salute lah kat awak. (aku harap masa aku puji ni sampai bila-bila pun dia tetap jadi macam ni okay. Jangan nak berubah. In shaa Allah) Dia tetap diam. You know, kalau perempuan marah, nangis and everything pada masa yang sama lelaki tu diam, what do you feel girls? Memang, aku nak tampoooo tapi masa tu rasa nak mintak dipujuk. Wahahahaha. You should know this!!!!!!! Stupid thing to confess, aku rasa nak keluar terjun dari kereta dengan kebisuan dan kebatuan muka dia masa tu. Memang aku dah bukak lock. Guys, you should prevent quarrelling in the car. Its dangerous for a girl like me. lol

Selalu dia hantar aku balik mesti masuk rumah jap and salam dengan family. Paling-paling pun cakap dia nak balik tapi malam tu nothing. Kat bawah aku dah cakap, jangan hantar aku sampai depan pintu sebab spesies dia ni memang obvious kalau marah. Main lantak dia dengan semua orang. Sebab tu aku malas nak bawak isu kami sampai depan orang. Walaupun aku ni pelakon drama IP, tapi budak ni bukan pelakon sebab tu dia tak pandai nak sembunyi masalah dengan orang apatah lagi aku. Then, dia dah WARN aku awal-awal tau, dia tak balik ke rumah terus and masa tu kan aku tengah marah,so aku cakap ada ku kesah?:p Budak ni memang pantang dicabar, dia terus blah la. Okay, okay.

Almost 12a.m. or 1st January 2013, ibu mesej suruh dia balik pasal orang banyak buat hal kat luar, tapi aku tak reply sebab takde kredit. Dalam belas-belas minit pastu, adik dia mesej cakap " Kak, malam ni ayah pegi operasi sebab kat Siburan ada orang buat hal and kat Satok ada orang samseng mogok. Tengok nightline TV3 tadi ada show yang kat Siburan and dah makan nyawa orang awam." Start masa tu, aku rasa macam lain macam. Seriously, lain sangat. Last mesej dia, dia cakap dia kat Siburan. Jantung aku, masya Allah, tak tahu macam mana nak cakap, tak pernah dalam aku hidup 20 tahun ni rasa jantung aku bergegar macam tu. Aku terus RQ dengan adik dia cakap benda ni urgent. Ambik hp mak, call dia, mesej dia takde respond. Lutut memang tak payah cakap lagi lah. Memang dah lemah dan tak dapat nak berdiri lagi dah. Then, aku mesej lagi adik dia cakap benda ni. Adik dia tak percaya mulanya tapi bila aku dah berani sumpah baru dia percaya. Aku terus text ayah dia tapi pending. Cakap suruh cari dia, dia memang betol-betol takde kat rumah aku. Then, adik dia suruh bagi info lah yang tentang dia. Aku bagi cepat-cepat. Seriously, aku dah nangis dah pun. Another stupid thing to confess is, aku menyesal dengan kebodohan aku yang main cakap sesedap mulut aku yang aku tak kesah tak sayang taknak dengan dia lagi tadi tu. Ego aku dahsyat sangat sampai sanggup cakap apa saja semata-mata nak puaskan sendiri and nak bagi orang rasa tercabar. Maaf, aku memang begitu dengan orang-orang kesayanganku. Tapi aku tetap sayang. Yeah, it is so damn stupid.

Aku dah nak bagitahu abang aku, ajak dia keluar carik. Tapi aku rasionalkan diri sebab memang bahaya dan mengundang bahaya sebagi orang awam kan? Aku hanya mampu berdoa dan menunggu berita yang adik dia sampaikan. Adik dia cakap dia ada cakap sesuatu masa makan kat Hartz yang membuatkan dia terkedu. I think I shouldn't say this so I just keep it. Makes things easier is, dia cakap something that we are not suppose to. As if you will leave people. Get it? Itu yang membuatkan aku takut terus and macam-macam benda bermain kat kepala otak aku masa tu. Ya Allah, selamatkanlah dia. Aku pun tak tahu bila masa aku tertidur dan bangun balik dalam pukul 6 pagi macam tu. Terus aku call balik number dia. Fortunately, alhamdulillah, dia angkat tapi dalam keadaan yang sukar aku tafsirkan. Dia lemah sangat. Sangat-sangat lemah. Mesti ada sesetengah pihak tanya kenapa aku cakap Alhamdulillah  kan? Sebabnya, aku takut benda yang adik dia cakap tu betul-betul berlaku. So, kira Allah dengar doa ibu dan family dia termasuk aku. Mungkin. :') Memang kalau dah ajal maut jodoh ketentuan di tangan Allah, tapi saat itu aku rasa aku tak kuat. Macam-macam yang aku fikirkan. Insiden yang berlaku malam itu sampai sekarang aku tak jelas sangat sebab masa tu kan gaduh, and then dah berbaik lupa pulak aku tanya. Dah tahu tapi tak details. Basically, dia tak sedarkan diri semalaman. Skip bahagian kejadian okay sebab aku mahupun dia, dua-dua rasa itu nightmare.

Dahla masa tu aku nak balik ke IP and actually he's the one who will send me back to the hostel. Memandangkan he was not in good condition aku cakap dengan mak yang aku nak balik guna bas. Seriously, mak marah sebab aku tetiba macam tu and dahla barang super banyak. I just can't put it into words to tell the truth. Abang terpaksa hantar aku and dalam ready nak pergi tu, dia datang rumah. I don't know how to react. Nak approach dia cakap okay ke tak? Ego aku, aku diam je and tengok je apa dia buat  kat luar rumah. Then, i don't know how did i told mak about the incident he faced that night. Mak pun tak da hal la(tak marah) but she was so surprised and the family worried. Too much sampai I sat in the car along the way, Nenek keep on asking and there was the time Bapak called me and ask again about dia. I just don't know. All I did was salam dia before kereta gerak. Sadih tau tak tapi ego aku, aku tak hargai langsung dia masa tu. Kesian tengok pucatnya dia masa tu. Padahal I supposed to ask him about his condition. Okay ke tak etc etc kan? But I refused to do so. It's hurt for him.

There was a novelist said in her novel which is " lelaki kalau dia sakit, perangai keanak-anakan dia tiba-tiba ada lebih-lebih lagi dengan orang yang dia sayang". I think masa tu this happen to him. Lebih merujuk perasaan dia dengan aku pagi tu tapi hampa, aku tak layan pun. Kejam aku ni. Dah sampai kat Sri Aman masa singgah makan tu baru kiteorang okay. Dia yang pujuk la. So, I felt glad and a bit disappointed of myself sebab kenapa aku still jugak macam tu lepas apa yang dah jadi dengan dia malam tu and pagi-pagi lagi dah keluar lari sebab nak jumpa aku before aku balik. Somehow hati aku terdetik jugak tau, kenapa aku macam ni sangat and why he don't leave me for his own sake. He have to find someone better than me. Sedih aku. *sekarang rasa sebak sangat dengan sikap sendiri. :"(*

That moment onwards, aku janji dengan diri aku yang aku CUBA untuk merendahkan ego aku pada tahap yang sepatutnya and jangan terlalu melampau. Tolong saya okay. Aku berdoa, kalau betul dia dengan aku, semoga segalanya dipermudahkan. Amin. :')

p/s : Terima kasih for those who read this until the end. Please give your du'a for us. I never expect people to love nor hate it but for me, this entry memang ada sentimental value dia sendiri. Banyak sangat. La takhzan fatin. Till then, assalamualaikum and night peeps.

Love and hugs,
11.37pm 5th January 2013
Fatmiefaheen..

No comments: