Thursday, January 10, 2013

Kambing yang terer psycho.

Salamun salam and a very good days.. There was once I act like a boy. Almost all. So, there was a time my father taught me to bonceng bike. I remember it happened 9 years back when I was in Primary 6. Hujung tahun tu almost everyday my dad ajar the three of us, Along, Angah(me) and Fuad membonceng. Masa tu Effa and Mukhriz kecik lagi and Adek belum lahir. So, kami bertiga ni reti main moto pada masa yang sama la kiranya. 

Then, one day, Mak asked me to buy some stuff at the market. And I went alone. Masa pergi tu elok ja sampai kat pasar then bila balik tu, I passed at satu jalan yang agak bengkang bengkok la. Pardon my language yang agak aneh bagi anda okay? At  that time kan, ada pulak sekumpulan kambing yang main-main kat kawasan tu. Aku pun slow la bawak, then you know, kambing tu gila psycho kot. Mula dia nak lalu aku berhenti, dah part aku jalan, dia pulak yang nak melintas. And tak nak bagi controversy yang kambing mati kat kampung sebab aku and bapak aku perlu ganti rugi, so aku mengalah. lol. Aku accident masa mengelak tu. So, bibir pecah, mulut berdarah, kaki kembang and seliuh. I'm still fine! Still mampu nak berdiri and balik dalam keadaan normal. Masa tu, aku bohong dengan Mak, aku cakap aku jatuh masa kat pasar and aku terlanggar tiang. Fact, bapak aku sangat sayangkan moto dia. Cakap yang moto tu takda apa-apa la. Hahaha. Kejam sungguh padahal ada scratch kat depan. Mak mengucap la tengok aku berdarah-darah mulut bibir suma pulang ke rumah.

Malam tu aku fikir, aku takleh bohong Mak sebab aku nak mengadu sakit pun takut sebab mana tahu terkantoi. So, the next morning, masa breakfast, I told Mak the truth. Mak mengucap la. Then, I deal with   her. Not to tell my dad pasal moto dia ada calar. Aku masa tu lebih concern dengan moto daripada keadaan aku yang macam mangsa buli kambing. lol

Isteri mana yang simpan rahsia daripada suami kan? Mak memang bagitau bapak aku punya pasal tu. Alhamdulillah, dia tak marah. The next week, aku berurut sampai nangis sebab sakit weyy. Kaki seliuh plus kembang.Orang brutal jatuh sakit, air mata jadi murah. Padahal memang sendiri boleh diketogerikan sebagai spesies emo. lol. Since then, aku tak lagi membonceng mana-mana jenis motor. Fobia gila.

Until end of last year, Fuad paksa aku. Budak ni, even dia adik aku yang muda 2 tahun dari aku, tapi percayalah aku memang takut dengan dia. Now, kami ada 2 moto. Masa tu lepas banjir, bapak suruh kami dua orang pegi ambik moto kat rumah pakcik, Fuad ni malas nak ulang alik. Dah masa tu aku dengan dia, so dia paksa aku tau. Manusia macam dia ni memang susah nak elak, dia paksa aku takmau, dia paksa jugak walau dengan apa cara sekalipun. Then, aku bawak moto. Mula memang macm mak nenek yang bawak basikal and lastly I made it. After 6 years aku tak membonceng. Oh, aku pandai membonceng ni masa umur 12 tahun and accident masa 13 tahun. 

So, aku pun dah mengantuk dan malas bercerita lagi as anda semua pun boring dengan apa yang aku cakap kan? Goodnight, maaf kalau ada yang aku salah buat okay?Assalamualaikum and mornight.  I love Allah. I love you. Muahh muah :*

No comments: