Monday, September 2, 2013

The value of "I love you".

Assalamualaikum and Hi!

Maaf, update ini agak Emo. Agaklah. *Urut dada.

Well, I'n not good in showing love, affection, care etc. But it is my passion on showing my anger and hatred. In this case, I'm not trying to impress people of my perangai or whatsoever, tapi saya hanya rasa terpanggil (seriously?) untuk menyatakan siapakah diri ini sebenarnya. Okay, boleh muntah sekarang! :p

Nak cakap apa eh? Sejam yang lalu dah benda kat atas ditulis, ada discussion then bukak balik terus lupa. Haih!

Saya sendiri kata, (no need people to judge you, only you yourself know who you really are) saya tak pandai tunjukkan rasa ambik berat, prihatin, sayang, cinta (oh ya?) dan apa lagi eh, dan yang sewaktu dengannya lah. Yes, itulah saya. Even dengan parents sendiri saya jarang cakap I love you. In this case, jangan cakap melulu dengan parents saya tak mahu cakap tapi dengan boyfriend naik jenuh telinga awak dengar saya cakap I love you. Okay, ini tidak sama sekali. Dengan F sekalipun saya lokek bagi ucapan I love you tau. Dia yang selalu cakap i love you suma. Dalam kes ni, kawan pulak yang saya selalu cakap I love you. Pada dasarnya main-main lah, tapi kadang-kadang saya maksudkannya. Maaf, saya bukan lesbian, saya lurus lagi. I love you ni boleh cakap dengan kawan jugak lah! :)

Personally, cukuplah bagi saya, dalam hati saya tahu yang saya sayang sayang keluarga saya, F saya, dan kawan-kawan saya. I love you daripada saya mahal harganya. Bukan boleh kutip kat traffic light Jalan Satok dengan sesuka suki kalian. I love you saya ada banyak versions. Ada yang selalu tulis kat posts update tu love public, yang diucap dalam SMS macam selalu tak best jugak and yang paling mahal i love you pada masa tertentu. 

Someone deserves my "i love you" atas dasar ada sentimental value yang berlaku. Bukan value yang kita dapat apabila terima hadiah daripada orang. Macam mengampu pulak nanti kan? Tak best la kalau takde keikhlasan dan keinginan yang tulus untuk cakap I love you tu. Jiwang gila aku! Kalau saya simply say I love you without honesty or actually-i-don't-mean-to-say-so, baik saya jual i love you saya kalau itu mampu buat orang rasa suka or bahagia. Tapi permasalahannya disini, adakah orang yang nak membeli? Hahahaha.

Mungkin dalam sesetengah perkara, saya ni main lantak marah or tengking or bermasam muka dengan sesiapa kalau orang tu "pooping" me. Kiranya, kalau nak marah senang ja perasaan marah tu sampai kat orang, tapi kalau nak lovey dovey macam harammm ja orang nak faham. Kan?

Moral of the story, saya tak reti nak tunjukkan kasih sayang dan keprihatinan kepada orang yang saya sayang tapi reti (pro pulak tu), nak tunjukkan kemarahan dan kebaranan depan mereka. Entahlah, rasanya saya ni kurang perhatian kot. Dah tunjuk marah orang senang nak detect, cara tu lah nak attract attention mereka. Kesian.  Oh kesian. Sadism theory applied! 

Macam ni, awak semua pun naik berbulu kalau sentiasa dengar saya cakap I love you, saya sayang awak dan kalau saya cakap "Eh Jompot, aku ambik berat pasal kau tahu? Kau je yang tak perasan and tak menghargai aku sebagai insan penting dalam hidup kau!". Bagi saya tak perlu lah kot, nak cakap semua tu. Ego, ya saya ego. Mungkin ego tu wujud sebab taknak pihak cakap saya showing off my affection. 

Paling sadis pun, dah meninggal orang tu, baru orang sekeliling dia perasan yang dia tu dulu seorang yang caring, yang penyayang etc. Yelah, orang dah takde, memang ada ketika kita recall those days yang kita lalui dengan mereka. Masa tu, mak menyesal, frust menonggeng pun tak guna. Tapi saya percaya satu, Allah tetap bagi ganjaran pada mereka yang ikhlas.

Tu jeeeeeee, hugs! XOXO  *sorry lah kalau thought saya macam tak boleh terima tapi tak kisah lah sebab awak dah baca sampai habis dah pun. ihiks :p  Salam!

No comments: