Saturday, August 31, 2013

Hobi lama menyerlah kembali.

Salamun salam and a very good days.. Hi people!

Promise, this entry is just a short like 5 minutes entry only. Or even less than that. Perhaps :p

Hmm, macam ni. F and some (yeke?) of my friends know that I love writing besides reading novels. Preferably, the lovey dovey thingy one lah. *winks.* Since I was in primary school, I love writing (even yang ntah apa-apa sekalipun). Siap ada buku untuk conteng-conteng kononnya, tapi kalau bukak, ada puisi lah sajak lah cerpen lah or some of my thoughts and ideas dalam tu. Sayang pulak buku dah jadi abu bila Mak dah buang masa dah masuk secondary school. Kalau simpan pun tak dipakai. Mungkin itu yang Mak fikir, dan menyemak rumah. Padahal itu sangat berguna dan dapat mengKLMJ kan diri ini.

Sekarang ni peak time untuk buat assignments suma. Due hantar dalam minggu depan semua padahal ciput baru buat. Kenapalah malas sangat Fatin hey! Masa macam ini jugak lah saya ada ber-millions idea dalam kepala untuk buat penulisan. Seriously, I have so many short stories, novels yang ber-draft dan tak habis dibuat. Sebab otak cramp masa tengah-tengah buat cerita. Sudahnya tak siap dan dibiarkan begitu sahaja dalam folder lappie. 

Last night, kepala memang tak dapat nak buat assignment and I ended up with writing a short story. I love it and the plot is just nice (sementara orang belum baca, sendiri lah kena angkat bakul dulu. Hahaha). I told F, saya nak jadi author. Seriously a teacher plus an author at the same time is fine right? *Tolonglah support saya! Puhlez! Lols. kejeron

I have a notebook which I use to write random thoughts on the spot since saya ni orang nya kuat nyanyok padahal baru 20 tahun. Jadi, mana-mana quote yang cantik-cantik, thoughts yang terkeluar dari otak, dapat ditulis ke dalam buku itu terus. Nak gune phone kadang-kadang leceh jadi ada buku ada pen ada idea, apalagi, silalah merapu. Nak jadi cikgu kan, kenalah ada buku dan pen dalam beg kalau pergi mana-mana. Tapi kalau pergi ke pasar or shopping, saya tak bawak, ada random thoughts masa tu tulis kat memo cepat-cepat.

In sha Allah, siap mereka cerita ntah apa-apa saya ni, saya akan usahakan ke mana-mana tempat penulisan yang sudi untuk dipublishkan. Buat masa sekarang, biarlah priority kepada pelajaran, kalau dah cuti semester nanti dapat ajak F buat research penulisan ini. Masa tu dia lagilah free sebab orang tu dah habis belajo. Jelly boleh tak? Kenalah ada co-pilot masa carik info untuk serious writing akan datang. Ye tak?

Mana tahu satu hari nanti saya dapat jadi penulis. Tahu-tahu dapat buat side income. Haruslah Mak Bapak berasa bangga kerana anak mereka pandai carik duit sendiri walaupun memang dah lama reti dah pun cuma agak malas. 


Well, as promised, entry pendek tapi rasanya tetap panjang. Jadi, tu je la kot. Big hugs and pray for me my dearies. Love is in the air. Cuppp! Assignment is in the air! XOXO

No comments: