Thursday, September 12, 2013

Nostalgia

Salam and hi!

Now, I am labelling myself as a zombie. I can't work properly, my face looks so dull and layu, etc. Ini semua pasal tak cukup tidur lah ni!! - insert angry face here. not angry bird

Oh by the way, petang tadi I was flashbacking my childhood memories. I was once a gengsta type of girl. Not tomboy but a bit boyish in term of perangai. Sungguh! That is why up till now, by hook or by crook, I need at least one friend whose spesies is a jantan. Hahaha. Don't know why.

Bila kenang balik banyak gila benda yang memalukan yang saya buat masa sekolah dulu. Masa darjah 6 or darjah 5 (lupa but antara dua ni lah) saya pernah gaduh dengan cousin lelaki yang sama umur. Okay, nama dia Juan (Hazwan). Mula kami gurau main dengan kawan laki yang sorang, then  tak tahu macam mana saya boleh tampar dia. TAMPAR! Bukan acah tapi the real tamparan wanita. Haha. Ohhh, actually dia nak pukul saya guna penyapu so saya protect diri dengan bagi dia penampar dulu. Kalau tak silap Juan nangis and I felt guilty and ajak Izzun pegi toilet. Konon nak mengelak lah padahal takut. Wiwiwi

Masa on the way nak ke toilet tu saya tak sedar pun Juan dengan Dedek follow. Tak semena-mena dia lari ke arah saya dengan bawak satu pohon kayu dari arah belakang. Terus Dedek dengan Izzun jerit. Dedek ni konon jadi Superhero Keluangman la datang selamatkan saya dengan rampas kayu tu dari Juan. Dramatik jugak eh! :p

*kisah ni hanya rakan sama batch UPSR 2005 ja tahu. Family memang tak lah. Kalau tahu mahu ke perang mak bapak kami. Dahlah bapak saya dengan bapak dia beradik. Rapat serta bermuka sama. Anak dorang pulak yang perangai syaitonnn masa tu. Tapi sekarang okay je saya dengan Juan. Juan memang handsome sebab saya cantik. Motip? Kami dari baka akar umbi yang sama. lols

Saya ni masa darjah 6 lagi dah kena duduk asrama. Bukan anak terbiar tapi sebab UPSR lah konon nya. Dapat belajar tekun dan gigih lagi apabila dijaga cikgu tapi sebenarnya nak duduk sama bestfriend. Hihihi. Masa darjah 6 lagi saya dah ada experience dengan histeria ni. Masa budak dorm sebelah kena sampuk, dorm kami yang over reacted. Sampai ada yang menggigil. Orang dorm tu cool je tapi kami pulak yang sibuk ambik wuduk mengaji. Yang non muslims pulak bukak bible. (Note that masa tu kami laij bangsa dan agama duduk sama). Jadi sebagai perempuan macho, saya tetiba azan yang "Allahhu akhbar" tu. Then si kawan pulak sambung sampai selesai. Still, dorm budak yang histeria tu act cool. Tak buat apa. Duduk diam bagus perangai. Dorm budak laki lagi best, dorang siap ketawa pastu buat bising. Hasammm.

The next day, Opie asked me,
"Oi, kau kan yang azan semalam?" and saya buat muka blur, macam tak buat lah. Hahaha. Pastu hantu tu bawak geng dia ketawakan saya dan kawan saya tu lah. Sungguh mereka yang baru nak mummaiz masa tu tiada nilai gentlemen langsung. Sekarang dah jadi bapak dan mak orang dah kawan saya. Kalau baca ni mahu tak keluar lemari setahun semata-mata nak sembunyi dari jadi bahan ketawa. Hahaha. *Oi penyamun! Peduli apa aku! Dolok aku malu, kinek kitak orang gik malu. Siap dalam blog gik ku cita pakey tangga anak kitak orang kelak. Hahaha

Actually banyak benda nak dicerita tapi tak feel sebab update guna phone. Kaku tangan. Guna keyboard jugak nikmat. So, pardon my typo, mistakes etc. Big hug. Salam!

No comments: