Friday, October 26, 2012

The Only Version of Fatin Kamarudin.

Selepas di touch up. I like my mata. (Dengan roommate yang santekk)
Muka plain. Si tudung hitam bersama Ika and nyawa, Ting.
See the difference? :)

Salamun salam and a very good days.. Aku? Nak cakap ayu, haram! Comel, perasan! Cantik, mimpilah! Takda word yang dapat describe siapa aku yang sebenarnya sebab aku terlalu unik. Mungkin jugaklah word unik tu describe aku kot. Mungkin. lol. Happy-go-lucky, gelak macam lelaki, jalan macam hulk, pergi kelas dengan fesyen yang maha simple dengan mukanya yang plain dan takde colourful mana kalau dah pucat, tapi Alhamdulillah aku lurus lagi. Belum ada niat nak tukar jantina dan nak buat pembedahan plastik untuk cantik. Sejuk perut mak aku mengandungkan aku sebab aku ni manusia pelik yang masih bersyukur dengan kurniaan Allah yang seadanya. Ada pulak Encik Boyfriend yang sudi menerima aku apa adanya dan tulus menyayangi aku. Tambahan pula ada jugak secret admire yang banyak. Haha, okay ni bohong. Ayat gula gila. :p

Nak dijadikan karangannya, few days ago, maktab ada annual event which is Annual Dinner 2012. Aku cakap dah kan yang aku bukan macam spesies perempuan yang lain iaitu nak bermake up ke nak cantik sangat ke. Cantik sikit boleh la. So, here it goes, bukan kerana paksa tapi atas kerelaan hati sendiri, maka aku nak la merasa nikmat menjadi seorang perempuan sejati pada hari tersebut. Start from 2.30 p.m, misi bermula. Dah nama buta hati tuli dengan benda keperempuanan ni, memang fail la kalau buat sendiri. Tapi aku ni banyak benda dan alat-alat yang digunakan perempuan, so takla aku mencari or meminjam hak orang. Heheh. Tapi semua tu mak aku la yang beli. Bertuah aku dapat mak aku. Love you Makk. Make up artist aku banyak. Emm, banyak okay. Kalau base memang aku retilah tapi nak menjadikan nya macam pokok krismas memang aku tak pandai. Nak conteng muka aku tak pandai tapi buat mural aku tahu kalau hentam. Hehe. Tapi seriously, aku sangat berpuas hati and ada menyimpan niat nak menjadi perempuan sejati. Haha, tapi tak jadila. Bukan apa, aku nak mengekalkan identiti aku sebenarnya dan taknak la nak jadi macam banyak perempuan kat luar sana. Nanti takda pulak yang special macam aku. Nak perempuan cantik, stylo dan bermake up dan bergaya memang ramai la kat luar. Tapi nak jumpa species muka plain macam aku ni agak payah sikit. Maybe aku akan jadi macam orang kat luar sana yang bergaya berwarna-warni mukanya dalam special occasion macam perkahwinan family, perkahwinan sendiri (cehh..berangan) atau event yang besar macam dinner tu je. 

Keluarga 48. Tekehhh. :p
Aku kalau nak cakap memang perempuan tapi boleh jugak nak berteriak-teriak masa hari sukan. Menyanyi dalam bilik mandi dan pendek kata aku memang satu dalam 10000000000000000000 la. Jadi, aku berterima kasih kepada rakyat jelata yang menerima aku apa adanya kerana akulah the only version of Fatin. Memang banyak Fatin yang polular. Fatin Liyana, Fatin Suhana, Fatin Nadia, Fatin AF dan Fatin dari MRSM yang pandai-pandai excluding aku, tapi Fatin aku ni adalah aku yang sebenarnya. Kalau kau nak terima aku, aku bersyukur, tapi kalau malu dengan aku, you may go. Sedikit pun tak meninggalkan kudis. Memang update ini ditujukan kepada yang berkenaan. Sekurangnya, hidup aku bahagia dan tak mengganggu hidup orang lain.

Selamat Hari Raya AidilAdha. :D no hard feeling darlings.

No comments: