Saturday, October 6, 2012

Random Haters and Y I belog?

Salamun salam and a very good days.. Aku dah berjuta kali ulang baca novel aku yang tinggal 2 bijik yang ada kat pangkuan aku ni. Kalau tanya satu per satu perkataan pun boleh jadi aku ingat. Aku boring sekarang ni. Roommate aku tengah date dengan Mr. Pierre. Kalau nak cakap takde kerja, memang dah banyak kerja aku. Cuma aku agak malas. Sikit je malas tu. Sikit la sangat kalau dari tadi berfacebook, bertwitter bersegala ber. lol. Anyhow, itu pendahuluan okeng.

Well, dalam hidup kita memang ada yang membenci and menyukai kita. #ada ku kisah? Tapi kadang-kadang aku kisah jugak kalau orang dah melampau. Sangat-sangat melampau. Hmm, I don't know why I feel like terpanggil nak undate pasal ini. Firstly,

  • Yeah, I have Facebook, Twitter, Formspring, Tumblr, Email (for sure) and of course benda ni, BLOG. Unfortunately, I just manage to used my Facebook all the time, Twitter and blog for sometimes and others memang dah lost contact dah. Berhabuk dan berdebu. With the existence of these mediums, I rather choose to shout what my mind and heart think about things around me than just merapu depan orang. But! Ada but pulakkk. Orang ni kan, dengki tau. Sangat-sangat dengki dengan aku. Kata aku artis atau orang popular pun tak jugak. Tapi kenapa eh. :/ Seriously, I wonder why these group of people ada perangai donkey.
Kalau orang dengki apabila aku dok mengata orang, aku rasa tak. Sebab according to my very own blog, I used to say about myself and thingy around me. ONLY! If aku mengata tu memang makhluk sekeliling aku yang aku kenal. Tu pun kami ni macam forgive and forget, give and take. Haishh, orang yang obviously dengki ni adalah orang yang aku kenal tapi tak pulak rapat and tegur pun tak kot? But Y U NO LIKE ME? Hairan bukan? Tapi inilah hakikat hidup. Okay, let's just forget about it.


My friend asked me why my blog is so simple and simple lah? Haha. lol la awak ni. Buat apa nak meriahkan blog and nak memberatkan mata memandang blog dengan macam-macam. Macam yang sedia ada okay apa. Lagipun, blog ni kan untuk public diary, bukannya nak join pertandingan blog atau blog top yang rating tip top kat Malaysia and ada secret stalker kan? why you have to make your life so difficult if there is an easy way to choose? Senang kan? Dulu, masa awal berblog, memang aku suka nak hias blog macam pokok krismas, tapi sekarang aku dah insaf and matang. Tak payah nak fancy sangat since aku sedar yang blog ni bukannya ada hasil duit. *since aku tak da nawaitu lagi nak bubuh nuffnag and churp2 and segala bagai* lol again bebeh. So, that is the reason why. Question answered.

Aku nak balit umah nak ngagak mak aku. Malas na aku ehhh. Paraii

Bye awak-awak. Nak buat assignment *kot* :D Wallahualam.

No comments: