Monday, October 8, 2012

Sister-Brother Bond and James Bond..

Salamun salam and a very good days.. Masa kelas awal pagi dimanfaatkan aku dengan mengupdate public diary ini. Lecturer keluar kejap and bagi kite orang kerja, boleh pulak aku berblog eh. Nasib baik la wireless kat maktab aku ni takleh access facebook and twitter, kalau tak, tak tahulah aku. Memang banyak la tab aku bukak. Yeeehee. Perangai pun macam tak berapa nak halal a.k.a haremm. :p

Guys, my siblings relationship is quite rare nak jumpa dalam kalangan million trillion siblings relationship dalam dunia ni. Plus, kami ni ada 6 orang species. Memang bervariasi lah perangai dalam hubungan sesama sendiri. We can argue macam penjahat dan perompak at the same time, we can be loving and caring toward each other macam gorilla dengan anak dia at the same time. Aku tahu perumpamaan aku memang macam haremm tapi kalau anda dapat relate dengan perumpamaan tersebut memang anda juara la. Takedela, aku just nak bagitau betapa unik dan exotic nya hubungan kami 6 orang beradik ni.

Anyhoods, yesterday when I was accessing on my Facebook, I saw my bro's facebook update. He said he need to cover a few subjects for his upcoming SPM. Nak mengata lah kan, adik lelaki aku ni memang HARAM la nak mereply comment, mengomen dan mengelike updates facebook kakak dia. MEMANG! Bukan nak cakap aku desperate sangat nak cari orang like status aku kan, tapi come on la babe, adik sendiri memang tak mungkin nak contact dengan kakak dia kat Facebook MELAINKAN ada benda yang betul-betul mustahak. So here it goes, aku comment la yang aku suruh dia belajar, stop facebooking, berdoa etc and etc. "kakak mithali" lah aku. Eh, ada ka phrase kakak mithali? lol. :3

A minute later, he replied and the comment goes on and on. Tak dapat nak printscreen comment tu pasal Facebook takleh bukak guna wireless ni. lalalalalala. Nak kata perasaan aku masa tu, Eksaiteddd kot. Huahuahua. Then, my aunt pun comment and kakak aku sekali, and yang menjadikan perbualan yang sound serious at the beginning turns to something epic pasal akak aku boleh pulak cerita periuk dia rosak la, tak dapat masak la rindu dengan nasik la. Aneh bukan?

Moral of the story, kami beradik ni agak jarang nak bercerita publicly, nak bersayang-sayang apatah lagi. Bukan ego tapi, eh macam perlu ke? Tak kot kalau tak ada urusan penting. Kann? Kalau kami gaduh pun paling HINA nya kan, gaduh dalam chatbox Facebook tu je. Taknak riuh sekampung la kalau sendiri-sendiri gaduh yang mungkin disebabkan perkara yang remeh. Nanti kang orang tahu kan kontroversi satu Malaysia. Payah jugak parents I nak jawab nanti. Puiii, kontroversi la sangat. Rationally, kalau orang tahu rahsia rumah kita, nanti orang mesti akan sibuk nak poret/ Kpo kan. So, tak payah la.

Hee, apasal pulak James Bond? Kalau sister-brother tu aku paham la. Teehee, Sabtu lepas aku hang out dengan girlfriends aku and we watched a movie, Taken 2. Like seriously, I fall in love with Liam Neeson, the hero. Fyi, he has converted to Islam after the film's shooting as he fall in love with the Azan in Turkey. At first, he thought it was a song. First week tu memang dia annoying dengar and no longer after that, he started to loves it. More or less macam tu la cerita dia. Alhamdulillah. :')

So, that's it. Nanti la aku update mende ni lagi kalau dah ada idea yang munasabah, munasarawak, munaKL, munaselangor dan segala muna dalam negeri di Malaysia ni daripada aku merapu benda kosong dalam blog ni kan. Sila annoying. Hahahahaha. Wallauhalam and Salam'Alaykum. :)

2 comments:

Teacher Yusnitha said...

Rajin na update blog.. btw, cntik =)

Fateen Kamarudin said...

hehe. thanks dear. apa yg cntik nya? sikda gmba la. pastok kmk follow kitak la mun ada blog? :)