Monday, October 1, 2012

Kebahagiaan Seorang Ibu. :)

Salamun salam and a very good days.. Previous post aku ada mention pasal birthday Mak aku kan tapi tak secara detail. Now, perasaan memang excited giler la nak cerita dengan awak-awak semua. Okay, aku tengah cool pasal update blog masa kuliah. Mr Ling, lecturer Learning Support III kat depan bagi lecture segala lagi memang aku dah lost dah. Hehehehe.

Aku ada cakap yang aku balik last weekend kan? Alhamdulillah, what we had planned for my Mak's surprise birthday party is fulfilled as Allah promised. Benda yang baik memang Allah akan tolong sebab niat kita memang baik kan? :") Syukran Ya Allah.
Have a blast Makkk.
Malam Sabtu lepas,plan kami berjalan degan lancar. Mula tu, aku dengan Encik Boyfriend belikan Choc Cake then Bapak dengan adik-beradik yang lain pun pakat-pakat bawak Mak outing as usual and pretend that nothing happened la. So, here it goes. Mak masih tak realize lagi tau makan-makan ramai-ramai kat Stemaboat tu untuk celebrate birthday dia. Dia ingatkan family gathering tu untuk raikan gaji bulanan je. Hehehe. Make things easier la Mak ni. Cake dah siap-siap sembunyi kat kitchen tempat makan tu.

Masa Mak sibuk masak-masak seafood dengan yang lain tiba-tiba lagu Happy birthday dipasangkan. Pulakkk, Mak masih jugak tak sedar. Then, cousins yang comel lote dengan adik-adikku yang kiut miut terus nyanyi lagi Happy Birthday. Then, pusing je Mak kebelakang menghadap kami tengok sorang waiter tu bawak cake. Apa lagi, bermula lah adegan air mata ni. Hehehehe. Seriously, Mak terharu dan sedih. Perhaps, this is her very first birthday party yang disambut besar-besaran. :") Berkat doa mak bapak dan family, Along dapat kerja and able to make this kind of surprise bersama-sama abang-abang yang sporting. Mak nangis-nangis then my aunt siap suruh dia blow the candles and make a wish. After potong cake, mak suap semua orang. Masa tu masih nangis lagi tau :)

Birthday Girl. Hehehek. *Sila lihat aku yang bertudung purple tu, sungguh dramatic.
Suapan dari Ibunda kepada Ayananda. *Mukhriz menyemakk
Tudung dah nazak masa ni.  Dengan Nek Yan and Dhiya
The mastermind, Along. Eldest sister. And this party is fully sponsored by her. Alhamdulillah.
I have no idea to say. Thanks all. Doakan Mak Bapak and family saya okay. May Allah ease our way and shine our lives with joy and happiness. Aminn. Wallahualam. Salamun salam Awakkkk. :)

No comments: