Sunday, July 1, 2012

Odd in my Life..

Salamun salam and a very good days..(Bila tangan aku  gatai nak update blog) Nampak sangat aku malas nak buat homework yang lecturers bagi and kertas dah bertempiaran dah dalam bilik aku pasal tak kemas lagi lepas makan mende yang aku ngidam semalam which is KFC dengan sayangs aku duo orang (Ting and Ika) nih. Anak dara la sangat kan? Haha :)
Dengan anak tiri, Lala. Anak adik aku Ting!

Well, bercakap mengenai odd ni kan macam-macam bende negatif keluar dari fikiran aku bila dengar orang cakap being odd. Single, forever alone, isolated, kesepian, susah nak communicate, sensitive, moody and macam-macam lagi lah kan? Memang benar and aku sokong being odd ni agak susah. Sebab kita tak dapat jadi special for someone specifically. :C

Manusia species aku memang suka bagi pandangan berserta situasi yang benar-benar berlaku di sekeliling aku bagi menyokong pendapat aku tentang sesuatu perkara. So, here's the situation bebeh!

First, dalam kelas aku ada 23 manusia yang menuntut and as normally happened in life kan, memang mostly kerja kena ada partner. Being the last person or the 23rd person in the class kadang agak sedih la. Some situation orang senang nak tarik kita masok group dorang jadi "threesomes" but kalau takda yang nak macam mana pulak? Thats why I hate odd and 23rd is odd number and prime number as well. Berkawan dengan kelompok yang banyak ni banyak best nya kalau kita tahu nak handle various sikapss of the friends. Tapi bagi awak yang tak mampu nak handle tu macam mana pulak? For some reasons, berkawan ramai-ramai ini mesti ada sorang yang kita paling rapat and dialah yang banyak tahu tentang private kita. Ngrahaha. Macham  saya la. No offence. Saya ada kawan-kawan baiks or girlfriends seramai dalam lingkungan 11 orang yang mana keluarga saya ini dipanggil dengan nama "Nak Leput Family".

Because we can be Odd!
Being Odd in my family in the college memang takla awkward sangat pon sebab we are equally treated. Thanks Ya Allah kerana kami boleh. Malaysia boleh! The other part of my life, during weekend in the college memang banyak kali ditinggalkan oleh species-species ini secara silih ganti. Sebab kadang-kadang tu aku balik, kadang-kadang roommate aku, kadang-kadang dia, kadang-kadang kamu dan kadang-kadang lain okay. 

Nak distorylahkan, minggu ini setelah dua minggu bukak semester baru, aku,ting and ika spend time sama sebab hmm manusia lainnya pulang ke rumah halaman mereka. Sedih dan sunyi. Tapi Odd kali memang tak awkward. Ntahla, memang selesa sangat dengan dorang dua ni. Mula-mula jumaat petang tu, cite-cite pasal hidup sambil nangis-nangis (macam Hindustan la pulak kan?), lepas tu Sabtu meroyan dalam bilik sampai tak sedar tengah malam dah. Dahtu boleh pulak tido pukul 4 lebih pagi dan sekarang aku tengah berfacebook. HAHA. :)
Ika, Ting, Ehem ehem, saya tu!
Candid yang cantekk :)
Pipi kami berlaga, bukan BELAGA okay! :p

Thanks Ya Allah kerana aku diberi kebahagiaan ini. Merekalah penyeri hidup aku disini. Kami menangis, ketawa, gembira, gaduh dan semuanya sama-sama. Takpe, thats part of life kan? Ya Allah, sesungguhnya hambaMu ini amat mencintaimu melebihi segalanya atas nikmat yang kau berikan. Amin, kekalkanlah apa yang baik ya Allah.

And..there he goes..

Mr. Love yang sentiasa menemani kala malam ku yang buhsan dengan assignments walaupun at the end dia tertido. :)
My dearest Papa, my Superhero! (pasal beliau hensem sangat aku tak kasi muka nampak la)
Uhibbu Ummi yang sentiasa menyokong aku dan muka kami serupa tau!


Sekian, Assalamualaikum and Wallahualam. Allah knows the best in our lives. Babai =)

No comments: