Friday, May 11, 2012

Early Serious Relationship.

Salamun salam and a very good days.. Lama dah tak update blog kan? Well, this is just for me actually. After all, I don't put so much hope that anonymous will read and even follow my blog. HAHA. Gelak dalam selimut buat-buat malu kucing. Well peeps, I do really want to tell this since I had done with my works and feeling untuk update blog ni ada, so update la kan. 

Saya dan Encik Boyfriend dah 2 tahun lebih in relationship. Bukan nak show off but there are many things that we had gone through together since we first met. Dan aku rasakan kami telah lalui banyak dugaan sesame berbanding kesenangan but we still ROCK. Yela, bagi certain people, they can't stand facing lots of obstacles in early relationship (aku rasa lah,tapi kalau salah aku mintak ampun) They tend to end their relationship with such a typical-malay-drama situation whereas you can see ada babak air mata setangki dari both girl and boy. Touching tetiba. Tapi no offence time cinta monyet masa dok kat MRSM dulu pun I macam tu. (senyum sambil tangan letak kat dagu kepala dongak atas siling and mata pejam rapat) Tapi tu bukan mende yang aku nak share tapi ada something that might be la kan others hadapi same like me. 

I am kind of friendly type of people. I do love makes friends in any ways. Aku ada kawan tadika, primay school at SK Tuanku Bagus, SMK Sebuyau, MRSM Kuching, Magic Bite, Tadika Sang Kancil, PLKN Kem Bukit Saban, and now kat IPG Kampus Rajang. Randomly picked and love. I do admit yang dorang suma lain-lain. Yela, different people different characters. Semakin aku lama dengan mereka semakin aku mengenali mereka. But I love Nuzul and the 11 Nak Leput Family most. Ehemm. 

Generally, apabila seseorang itu went through a serious relationship, some people menyokong and vice versa. But for me, my loves are all supporting me. :') Tapi bagi yang tak menyokong I tak kesan and tak ambil peduli since I tak kacau hidup you and you jangan nak melebih dengan I. Believe me, no matter how long the relationship, without TRUSTWORTHY, memang takleh jalan. I admit that En. Boyfriend ada season cemburu dia, tapi I boleh go on as long as dia tak melampau. I mean, takkan la nak jeles bila I pegang tangan Ifan time jalan (Ifan is 5 years old and the youngest in my siblings) Kira okay kalau dia cemburu bila aku cakap aku rindu nak hugging dengan Superman masa lepak kat tingkat atas Eiffel Tower. Tapi kan, ni ada serangkai (betul ke?) kata-kata yang aku rasa macam mencengkam jantung aku sampai oxygenated blood susah nak lalu.

"Sometimes friends do understand you, sometimes they not, but that does not mean they hate you but they do need some times to cope with it. They still understand you on how you feel. Boyfriend might irritate you, but he will be by your side when you need him, he will cheer you up until he see your first smile in your last tears. He can be your soul mate if Allah want it to be." - Fateen Kamarudin.

I am 19 and it is kind of budak hingusan yang perasan handsome bila cakap benda macam love love ni. Since I dapat inspiration from Farah Lee, Dena Baharin, Irine Nadia and would-be myself punya blog. (jokes), they are just dalam lingkungan umur aku dan they are married except for irine la sebab dia bertunang dah. Aku tengok mereka macam boleh survive dengan bahagia nya lagi bila dah ada serious relationship ni. Macam nak try tapi kalau aku nak makan penyepak penalti boleh jugak. Aku serah kat Allah sebab semua tu dah tertulis dekat Luh Mahfuz kan? So, takyah nak kedut muka fikir ni and aku perlu goal ni tercapai iaitu, happy kan mak bapak aku dengan belaja rajin-rajin sampai aku jadi Teacher English yang handsome.

Yang baik bila kawen awal ni dapat cegah maksiat dan kalau rindu pun pahala. Kalau pegang tangan laki pun pahala. Jangan kan pahala, kejut laki nak solat subuh berjemaah pada first day jadi bini, tu pun dah cium bau syurga. Ya Allah, aku nak aku nak. Gatai nyo. Kalau hubungan tanpa ikatan yang sah ni macam susah la sikit, menimbulkan fitnah dan sifat iri hati orang yang dengki dengan kita. Tapi benarlah, nak usung anak orang ni, paling-paling pun mintak passport bapak dia la dulu. Kalau red light ko paham la, bapak dia nak suruh anak dia belajar dulu la. Lagipun awak tu, belaja dulu sampai dapat keje yang molek sikit dapat bagi kite makan. Makan Maggie pun halal tau. Haa.

Aku tahu dah ngantok dah sekarang ni. So nak cakap, Wallahualam. Semua ni kerja Allah. Aku hanya taburkan apa yang aku rasa . Sorry if ada yang termakan sos tomato ke sos cili ke semasa terbaca post ini okay. Allah maha Adil dan Maha Mengetahui. Selamat Malam dan Assalammualaikum. Btw, saya dan ada kasut baru tapi bukan kasut febret saya yang Nike tu, tapi Power je pon. takpe asal dapat main futsal dengan kebenaran Encik Boyfriend kite yang pretty dan saya handsome ni. Sekian. =)

p/s : sama-sama kita mengingati. Lapipun saya tak baik macam Angel dan memang tak baik sangat pun.

No comments: