Sunday, May 13, 2012

#just kind of reminder..

Salamun salam and a very good days.. First and foremost, Happy Mother's Day to the greatest Mak in the world, Sharifah Saftuyah binti Wan Abdul Rahman, my aunts and all women in the world. All of you are very gorgeous for today, yesterday and forever. Done!

This entry might be like the previous one but I try to minimize criticizing people even my heart say so. Huahaha. Ni syaiton ketawa sebab memang aku tengah pangai dengan sikap sesetengah orang tu. I tried my best to think positive about those monsters and I can't. First, aku memang dah buat baik dengan orang and why suddenly people say something about me? Yang tak betul pulak tu. Nak cakap aku retis, tak jugak. Entahlah, aku macam dah serik dengan dorang ni. Hari ini mood aku memang agak happy, and aku taknak la rosakkan mood hari ibu yang bermaharajalela kat hati aku ni tapi since ada iblis usha bisik telinga aku cakap aku kena bukak Facebook so aku macam kalah la. And, surprise! Bila hujung minggu aku tahu akan ada posts yang cakap-cakap pasal aku. Aku glamour masa weekend rupa-rupanya. =)

Ya Allah, hati aku ni memang tak payah nak cakap la. Marah,terharu dan sebak suma bercampur menjadi satu.   To makes thing clear, aku memang tak pandai serba serbi tapi boleh la jugak dapat tawaran ciput masuk maktab guru. Okay la aku tak berapa pintar pasal tak belajar kat overseas. Aku boleh terima kalau kau nak cakap aku tak pandai tapi bukan bodoh okay. 

Aku berdoa agar Allah berkati hidup engkau dan stop la mengata tentang aku. Aku tak kacau hidup sapa-sapa and jangan biarkan aku benci seluruh ahli-ahli kau walaupun ada yang tidak bersalah. Aku fed up la. Fed up sangat-sangat dengan orang yang dok cakap benda macam dafug tentang diri aku. Weh, aku ada kawan-kawan kat maktab ni. Aku berubah bukan ke arah kejahatan dan ini semakin ke arah kebaikan. Aku heran la, yang baik pun orang masih dengki jugak. Aku tahu la kalau dia takde sebarang perubahan kerana aku memahami yang dia tu masih bersekolah lagi. Selama ni aku tolong dia bagai nak rak pun aku tak berkira dan aku tak pernah nak jual cerita dia sana sini. Perhaps, she is just jealous that I just have something that she doesn't have. Perhaps. Aku tak hidup senang pasal aku memang lahir senang. Bapak dengan Mak aku serta aku dengan family aku memang hidup susah. Just that, aku sekarang ni boleh bersyukur dengan apa yang aku dapat sekarang. Orang yang asyik mengata tentang aku ni memang dari lahir hidup lebih senang daripada aku. Ada ku kesah and persoalkan selama ini? Tidak, okay tidak!

Entahla, maybe sebab blog aku takde mulut kot dia tak mengeluh aku bising-bising update blog pasal sampah ni. I am kind of down dan rasa macam nak hadiahkan penampar kat budak tu. I just need my mama to heal these things. I can't figure out why people keep on talking bad about me. Aku boleh terima kalau benda yang dia cakap tu aku buat.
bila aku dirasuk, ni la jadi nya..

Sekian. Allah Maha Adil dan dunia ini berputar. What goes around comes around.


No comments: