Monday, April 23, 2012

Refleksi 1

Salamun salam and a very good days.. Tahukah kalian mengapa Allah sengaja uji kita dengan dugaan yang berat? Sebab Allah tahu kita kuat. Sebesar mana ujian dan dugaan itu, sebesar itu juga lah kekuatan kita. Wallahualam. Mak, Bapak, Family, Kawan, Cikgu dan tidak pernah dilupa Encik Boyfriend kerap mengingatkan aku tentang hal ini. Tahu tak kenapa? Sebab aku adalah salah seorang hamba yang lemah dan mudah sangat stress apabila didatatangi masalah. Selalu aku down and nangis. Memang takut sangat-sangat sampai terfikir nak buat something yang you-know-it -will-hurt-yourself kind of problem. Selagi ada orang yang tersayang seperti mereka yang ku mention sebentsr tadi sentiasa berada di samping aku dan menasihati aku, memang aku tidak akan melakukan ini. Bukan nak cakap aku nak buat tapi aku nak ingatkan diri aku dan semua orang. Aku takutt.. Sangat takut dengan semua ini. 
So true :)
Takla nak cakap aku bagai nak histeria bila aku happy. Tapi sometimes macam tu la aku kot. Hikshiks (Okay ni betol) Senyoyong kan aku ( Senyonyong = Tak senonoh ) Tapi inilah realiti hidup. Tak ada yang perfect mak cik oi. Tapi aku nak la ubah diri aku yang amat senyonyong kadang-kadang ni. And pasal itulah aku nak cari suami yang agak beriman dari aku. Hehehe. Umur aku belom masok 19 tahun lagi tapi await gatai pikir nak kawen ni tin? Lumrah ape? Tapi seriously aku nak suruh parents aku happy dengan duit aku dulu and kalau boleh ada rezeki memang aku nak hantar dorang pegi buat umrah dulu. Kalau ada rezeki yang melebihi umrah memang terus nak hantar buat haji baru nak kawen dapat anak kembar 10. Okay, dapat kembar 10 tu bohong and yang lain tak bohong. Hehe. Jahat-jahat nakal-nakal aku, aku ada niat suci murni. Ala, macam jenama minyak Seri Murni tu tau. Apa kaitan? Memang takda pun. :)


Okay, nak sambong buat assignment and iron baju untuk kuliah esok. Kalau merapu lama-lama boleh boring orang nak baca. Jangan la orang, aku sendiri memang boring dah. HEHE. Assalammualaikum w.b.t dan selamat malam kalian. La Takhzan kerana Allah ada bersamamu. Heh, jap, La Takhzan memang dah jadi trademark aku dah skarang ni kan. Al-maklumlah orang kerap sedih katakan. Ceh. =)

No comments: