Saturday, May 12, 2012

Itu Kacang Sudah Melupakan Kulitnya.

Salamun salam and a very good days.. Nak cakap ni. Seriously nak cakap jugak even taknak baca. Okay. I told you I that I am kind of friendly type of people kan. Since I have quite lots of friends, they are of different characters, AGE and sex. Well, nak cakap pasal umur ni takla subjektif mana pun sebab range umur kawan aku dari 0-100 tahun. Tak percaya tak apa aku tak pernah nak paksa. Entry ni bukan bertujuan nak membuka pekung di dada orang tapi aku nak sapa-sapa yang baca entry ni fikir dan jadikanlah sebagai iktibar. First of all, I do admit that I make mistakes. Tapi ni just untuk ingatkan aku sendiri pasal hubungan sesama manusia yang aku anggap kawan. 

Dia ni kan baru berumur bawah 15 tahun. Dia sangat sukakan fashion until one day she asked me about that stuff la. Then I just say what I know. Dia pun macam excited gila. Gila pun tak excited macam dia. Hehe, jokes. Then dari budak yang asyik gunakan track suit or seluar slack pegi keluar jalan, dia dah jadi ala-ala Kak Mariah Carey. Meloba-loba aku madah tek*. Lately,  I stalked her Facebook and I found that she changed. Ya Allah, aku tak kata dia changed to the negative one. Still positive tapi dia ni dah maju dalam dressing dia la. Hmm, not bad. =)

Nak dijadikan ketidakpuasan dalam diri aku kan bila one day aku terserempak post dia kat News Feed account aku. So, I was like , "Oh, okay, aku cukup terasa dengan apa yang kau cakap ni" Yes, I am a muslim but I am not as good as perfect as Fatimah Az-Zahra, Aisyah and also Khadijah. And I will try to follow them. Amin. Bunyi dia punya post tu macam ni,

...ni dia, dah kaya dah lupa kat kita. bila dah jadi papa baru nak buat moka 10sen dia tu. dahla ngader taknak tego orang. Nampak sangat takleh survive masa susah. Sombong memanjang*

Maybe bunyi tu tak 100% sama tapi about 90% samalah kot. And I was like dafug dahel budak ni mengata aku. Sebab! Aku tahulah dari gaya comment dia dengan spesies yang sekufu dengannya tu.  To make things clear, aku nak cakap kat kau, nothing to lose kalau aku remove kau dari FB aku and hidup aku okay. Sebab kau pandai cakap tapi kau tak sedar yang kau sendiri buat apa yang kau cakap tu. Aku rapat je dengan semua orang dan I don't give a damn la kalau kau taknak geng dengan aku. And the fact is, aku tak kaya and aku tak miskin. Bapak aku mampu lagi belanja pelajaran aku kat maktab ni even aku ada elaun. Aku tak riak dan sombong tapi aku nak bagitahu bahawa, kalaupun aku takde duit, hey puhlez lah wokey, aku tak mintak dari kau pun. And alhamdulillah aku tak jadi beggar lagi la.

Aku memang malas la nak back stab orang dan talk nonsense pasal orang kalau orang tu tak start lagi la. And, congratulations sebab makin hari kau makin maju. Jangan lupa asal kau ya kacang. Kalau kulit tak cover kau memang sah kau tak sempurna sifat. Harap-harap kau dapat terus berbangga dengan rupa status kau sekarang ini yang menjadi daya penarik orang lain. Aku tahu kau nak bid ngan aku kan? Hah, bid lah. Aku masih macam dulu, fashion yang masih maju tapi kurang sikit dari kau. Kau mestila bangga sebab muda lagi dah up-to-date kan. Thumbs up la. Tak kesah ponn.

boleh ke?
you are still my friend and my middle finger is still not pointed  to you
Selamat pagi dan Assalammualaikum. Wallahualam. Semua orang buat salah. Aku tetap maafkan kau walaupun mungkin nanti kau bukan lagi kawan aku. Do take care darling :)

No comments: