Tuesday, October 8, 2013

Biasalah orang genius. Kan?

Assalamualaikum and Hi! ;)

As I mention earlier in my previous post, I went to Ipoh for Forum Bicara Siswa but I'm not going to write about that. Otak masih tepu. Maaf terutamanya kepada stalker baru iaitu saudara Adha yang melonjak untuk tahu pasal update ini. Ihiks. Gittew sekali!

Lama dah cakap pasal F. So, here it goes! Two days ago, F told me that he is going to have a presentation and a talk. Okay a TALK for real. Wah wah wah, maju lagi Pakcik ni dari saya ya. Jelly!

I know F is a Science person and dia memang kontra dari saya. Dulu masa sekolah dapat la jadi geng dia. Jadi budak Sains tapi sekarang ni tak lagi dah. Orang TESL and orang Science bezanya macam minyak masak dengan air suam. Eh, ada tak peribahasa ni? :p

So (banyak pulak So kita harini. lols), saya pun macam over excited lah kan, pasal F buat sharing pasal innovation ni kat juniors saya - budak MRSM Kuching. * insert blink blink dan wink wink here* Then after his presentation yesterday, I told him that I wanted to help him with the tips la. Macam pro sangat kan nak bagi orang tips tips nak cakap! :) Padahal orang cakap, cakap ja apa yang terpacul kat kepala. Apa susah sangat bertips ni! Weehaa

Oh oh, did I told you that F was interviewed by TV1's crew yesterday? Double jealous boleh tak? Semangat tau selepas F bagitahu semalam. Tapi tak jugak check kat TV semalam. Wahaha :D

Hari tu saya siap pesan kat dia:
Me: F, nanti jangan sememeh eh masa bagi talk dengan my juniors.
F: Apasal pulak?
Me: Saya taknak lah awak selekeh. Nanti apa pulak kata juniors saya? Mesti dorang cakap, " Gerek kak Uul ya kah? Kenak nya camya gilak " - Sambil immitate orang

then I added,
Me: Nak jugak rasa bangga bila juniors tahu yang orang bagi talk tu adalah awak. Means, "gerek kak Uul" mereka. Hehe. Well, nak rasa bangga bila orang cakap eh gerek kak Uul terer la apa la. Kannn?;) - sigh dengan perangai sendiri. OVER!

Then F ni terus macam semangat yang melampau! Dia sampai nak pakai kasut kahwin abang ipar dia haritu. Ek, dia ni macam tersasar la pulak kan? Hahaha. Ni mesti my cousin merangkap junior at MRSM text me later and mulalah melalut pasal Abang-terer-yang-bagi-talk-tu-kak-uul-punya. Typical lah! Alaa, dulu masa sekolah and bila ada aktiviti or sharing yang hot setap bagi, mesti terkinja-kinja. Hahaha. Tapi F ni considered as hot stuff ke? :p Saya tinggalkan kepada the juniors untuk menjawab. Bahahaa. Anyhow, nak update pasal anak buah baru, Amsyar- tapi tal banyak gambar tak best pulokk!

Till then, Assalamualaikum and have a blast! Hugs

Gambar ni memang banyak cerita. Satunya I jelly! :p

No comments: