Friday, October 18, 2013

Zombie is my other half!

Assalamualaikum and Hi! Please give me a big clap as I still can update my blog during my hectic days in campus. Yeay! *wink wink* During this time lah, idea mencurah-curah ke ladang gandum padahal there are bunch of works that I need to do. Really! Hahahahaha. That's me by the way.

I always call myself a Zombie when I am suffering from a miserable stress. Though there are therapy for my stress (like what I've said in my previous post), but I still have that stress in my mind. Plus, my campus is far different than other campus in term of their management. Semua benda last minute. Perhaps. Or we are just the same? Entah lah.

Bila a human being turn out to be a Zombie, for me, memang dah MAHA STRESS lah. And, that's absolutely me. Masa terlalu stress fikirkan keadaan sekeliling, people around, masalah peribadi plus masalah orang, last minute exams, folder kursus yang kena submit esok hari (saya dah siap! What a surprise man!), events, how to dress up during annual dinner, make up make down etc etc, somehow makes me wanna cry and shout. Well, I'm good at shouting and showing my anger during this time. Kalau masa scan kepala mungkin boleh nampak betapa serabut dan masai nya urat saraf dalam kepala otak. lols. Seriously, don't mess with a part-time Zombie. Hahahaha

Masa stress ni, marah, sensitif, mudah nak melenting, mudah nak give up, under estimate sendiri dan pelupa memang sebati dalam diri saya. Kadang-kadang, saya duduk diam, taknak ganggu orang or socialize with people especially those who are close with me. Takut tempias dengan mereka if there's something wrong somewhere. Teruk nya sayaaaaaa alahai. *Sengih*

Selalu jugaklah F jadi mangsa saya, but he knows what to do. Mesti dalam hati dia kata "I got this! Let me handle her with care". Sure dia takkan biarkan saya. He's not the type of lantak-kaulah-nanti-okay-pandailah-kau-cari-aku. Ups downs saya memang dia lah antara makhluk yang setia di sisi. Tak kisah lah sisi kanan or kiri. Sisi atas, bawah, barat daya, barat laut, timur laut, tenggara pun bolehhh! 

It's funny- sometimes, kalau saya terlupa tentang apa-apa kan, I just simply asked him. Padahal dia kat Barat saya kat Timur. Macam soalan yang doesn't makes sense untuk kami yang tidak bersama apatah lagi yang tidak sebumbung. Like,

Eh, where I put my kertas tadi?
Eh, apa nak buat tadi? Lupalah!
Eh, apa jawapan soalan ni tadi?
Eh, pen hitam saya letak kat mana aa?

(Sila lakonkan dialog di atas dengan wajah yang innocent serta tengok F dengan mata yang redup kononnya mintak simpati, sambil garu kepala yang sudah sedia ada menunjukkan rambut yang masai boleh? Ihiks)

Hahahahahaha. Silly me. When I switching myself to a zombie, I always walk like robot yang dah longgar skru. Seriously, nak menjawab pertanyaan orang pun macam, hmmm nak tak nak tu tak lah, cuma entahlah! Kadang-kadang, orang tanya lain saya jawab lain. Kadang-kadang, benda yang saya tahu saya cakap tak tahu. Bukan sengaja, memang tak sengaja! Out of control. Tapi bila dah sedar, baru macam eh-aku-tahulah. Sambil garu kepala. 

Well well well my dear Uncle F, nasiblah kan dapat half human half zombie. Well, dia pun 2 kali 5. Masa stress  ni kalau nak buang tabiat memang seronok lah. Menganjing orang lagi seronok. Kalau sorang mereng, sorang kena acts neutral. Tak boleh dua-dua mereng, you know, chaos might happen if these two humans turn out to zombies at the same time. Hahaha. Menganjing orang tertentu lah. Alaa, bukan menganjing sangat, saja nak test power orang ketawa dalam marah. Kan F? LOLS

Oh ya, soon I will upload another cerpen okay. And saya rasa ada satu cerpen yang tak habis saya buat tapi saya tetap akan upload and I leave it to you to make the ending based on your own lah k. Kejam menganjing? Taklah! Saja nak test power imaginasi dan logik kepala otak anda untuk berfungsi soal cerita-cerita macam ni. Lepas tu, share-share lah okay. Maaf, nak buat contest tu tak lah (tak layak langsung) tapi saja nak tengok cara orang yang berbeza dalam berfikiran kreatif dan kritis buat ending cerita cinto-cinto budak hingusan gittew. HAHAHAHA *insert evil laugh please*

Till then, Assalamualaikum and night people! I love you to the pluto then back to the earth. No, it is not a metaphor. I really love you, you and you. Heeeee. Hugs :*

No comments: