Saturday, October 26, 2013

A better plan.

Assalamualaikum and Hi :)

I hereby admit that actually I have a new obsession. What is it? Okay, let me give you a clue. The clue is, you just have to look at the photo below. Later. Ihiks ;)

Okay.

Actually I have a new plan about my writing. Yalahkan, besides writing about this lovey dovey thingy, apa kata kita letak beberapa unsur keIslaman dalam nya. Frankly speaking, saya perlu buat further research about this matter. Soal agama memang kita tak boleh main hentam cakap. Saya tak berani kalau saya tak pasti. Harus ada rujukan. Internet is not enough. Tak boleh nak percaya 100%.

Hence, I asked few people who are willing to help me. Masa cuti semester akan digunakan untuk research. Oh by the way, have you ever heard about Perubatan Cara Islam? Ruqyah? I know about it. Just a little knowledge. And this is what I want to share later in my writing.

Current issues lah sekarang ni, we heard about husband and wife yang kena buatan orang. Mereka dengki dengan rumahtangga orang pastu buat rumahtangga orang retak. Then mereka pun macam nak berpisah lah. Allahurabbi. Mintak dijauhkan.

I was taken aback by this issues. Quite a few yang saya dengar and tetiba rasa terpanggil (hehehe..macam terer) untuk buat satu cerita  yang ada sentuh pasal hal ini. Please please please, don't get me wrong. Awal saya cakap, benda yang saya buat adalah berdasarkan pengalaman and dari pemerhatian saya sendiri. Kalau ada tersama dengan mana-mana pihak, maaf dari hujung rambut sampai hujung kaki. Takda niat nak mengaibkan mana-mana orang. Yang baik kita sama-sama ambik sebagai pengajaran dan yang takbaik terus buang dalam tong sampah. Hehehe. Ehemmm, serious ni!

Well, ni bukan la obsession yang saya cakap awal tadi. Obsession saya adalah gambar kat bawah. So let's play a game (even I don't like playing games) called guessing game. Tengok gambar dan teka sendiri. Find me if you know me in this photo.

Till then, hugging you ®©

No comments: