Tuesday, January 7, 2014

A Little Acknowledgement.

Assalamualaikum and Hi!

Reading a short update might far better for us than reading a long but non-beneficial update kan? Wah wah wah, intro bagi sikit 10 markah!

Anyway, kuliah officially start minggu ini ditambah pula dengan kena pindah asrama dalam minggu ni jugak. Asrama nun jauh ke dalam sana dan lagi dekat dengan hutan. Dan yang paling seronok, berada di tingkat atas. Nak mengangkat barang esok lusa sehingga ke Ahad nanti memang lagi seronok. So, based on the previous sentence, define my version of "seronok". (25 marks)

Mengantuk dah sebenarnya, esok kelas pukul 0730. Pun seronok! Mengeluh Fatin? Eh, taklah. Mana ada. Redhaaaa! Hahaha. Sungguh! Nak jadi cikgu kadang-kadang lagi payah daripada nak jadi doktor. Nak dapat Degree pun kena belajar 5 tahun setengah. Doktor baru 5 tahun. Pulak di negara orang. Saya, di hutan belantara. Untung-untung dapat jumpa Zombie. Hahaha. Again, kau mengeluh Fatin? Tidak! Cuma nak bagi statement yang catchy dan nak menegakkan lumrah sebagai seorang BAKAL cikgu. Yalah, bakal je pun, belum tentu nak jadi cikgu bukan? Kesian dengan sendiri.

Selalu saya cakap benda yang berasaskan dunia semata-mata. Jom buka mata buka hati buka telinga buka hidung (dah kenapa nak bukak semua?) dan yang penting buka minda kita. Apabila bercakap pernah tak kita fikir the bright and the dark sides of something which we wanted to say at the first place? Kalau sayalah kan, tengah emo-emo, nak fikir bright side nya, memang haram lah! Nak mengamuk bagi saya, memang juara.

So, terima kasih sayang sekalian alam kerana telah memberi feedback kepada saya tentang writings saya yang masih sempeng itu. Sayang awak! Tapi beberapa hari lepas, saya bukak dashboard konon nak check komen and ada pulak 2 komen daripada makhluk ini berkenaan dengan cerpen saya. Yang buat saya rasa down dan rasa nak delete cerpen itu ialah apabila membaca content komen tersebut walaupun 2 perkataan sahaja tapi cukup menghancurlumatkan hati ini. Wiwiwiwiwiwiwi. Ya, sampai ke tahap itu Fatin!

Lalu datanglah seorang insan yang saya selalu bahasakan kepada anda semua sebagai F..

"Takkan kerana dua komen itu dah down dan give up. Kenapa nak belakangkan komen positif yang jauh lebih banyak daripada yang dua komen itu? Come on la, awak yang saya kenal bukan mudah mengalah dan melatah macam inilah." - dan begitulah huraian yang seterusnya.

Malangnya, saya juga manusia yang ada hati dan perasaan yang emo yang tengah......

Jadi, saya terima teguran beliau yang dibahasakan sebagai F ini kerana ada benarnya jugak kan? Well, setelah otak saya mampu beroperasi seperti sediakala lah, masa tu baru dapat menerima. Masa tengah baca komen dan cerita kat F, rasa nak menangis dan nak delete blog. Uhh, drama nya! Tidak lupa kepada rumet saya, Shasha yang turut menasihati supaya membiarkan semua itu lantas memberi beberapa misalan seperti,

"Hey, itu siapa haa, haa.. itu JK Rowling pernah kena reject woo, dia punya Harry Potter. Inikan kita insan biasa" dan begitulah sebaliknya. Umpama halaman Penghargaan dan Refleksi Kendiri dalam esaimen lah! Practise makes perfect. lol


Dan Mak, Bapak, Ayah Ibu (oh haiii?) adik beradik kaum kerabat dan insan yang sewaktu dengannya serta kawan-kawan saya yang sentiasa beri saya semangat, terima kasih semua. Dan sesiapa membaca, saya hargai. Nanti kita bertemu di realiti okay? In sha Allah kalau rezeki ada. 

*Paused*

Drama lagi Fatin!

So, before I end my rambling, renung-renungkan dan selamat beramal dengan gambar yang telah di daripada FB ini. Sekian.

No one can judge you accept Allah. Masya Allah.


Wallahu alam. Salam and night. :)

p/s: told ya, this is just a simple and straightforward entry. hugs. xx



No comments: