Friday, December 7, 2012

Spaghetti and Dear Friend's Wedding!

Salamun salam and a very good days.. what a hectic day today. Bangun pagi awal pastu berkejaran kat dapur semata-mata nak bagi Effa makan Spaghetti. Bermulalah aku masak Spaghetti and thanks Allah, semalam penat pusing satu pasa kat kampung takde pulak batang spaghetti, tapi pagi tadi awal-awal Bapak dah beli kat kedai. Hmm, aku nak cakap apa tadi pun dah lupa. Apasal nyanyuk sejak dua menjak ni? Sila cakap saya MasterChef sebab saya berjaya masak spaghetti awal-awal pagi!Motip? Well, budka pun pandai buat spaghetti kalau ikut resepi saya.

All you need are just :
1. Spaghetti (eh mestila, nama lagi nak masak spag)
2. Tomato Puri
3. Chilli Sauce
4. Cheese (option)
5. Daging cincang (Mak pesan masa nak beli benda ni semalam, kalau takda yang dicencang beli yang masih solid nanti pandai-pandai la nak cencang sendiri. HAHAHA. Mak, lawak la)
6. Minyak masak
7. Garam

Cara buat campak semua benda excluding spaghetti and cheese ke dalam kuali. Spaghetti rebus dengan air panas. Cheese nanti tabur kat atas Spaghetti yang dah berkuah masa nak makan. Ni adalah resepi orang mengantuk dan malas tapi tetap sedap tau kalau Chef Fateen masak. Jangan tak tahu pulak! Hahahaha

Oh, anyway, congratulations to my dear friend, Sharifah Norzhubaidah sebab sah bergelar seorang isteri. Dengar kawan dah kahwin ni boleh sebabkan aku rasa gatal nak kahwin jugak la. Tapi let's put this thing aside first as I and in shaa Allah future husband still belajar. Ah, mengadanya! lol. Aenab is her nickname, so Aenab was my classmate since Primary 5 until From 1. Form 1 berpisah sebab aku pindah ke MRSM Kuching. Itu takla memisahkan kami and sebabkan kami lost contact. Boleh dikatakan every year during Raya kami kumpul lelaki perempuan pergi jalan raya sama-sama. Like what I said before, my friends are all gila-gila like me and ada jugak yang lebih gila daripada aku macam Aenab nilah. lol. That's what I like actually! She promise me that she will not miss our Jalan Raya even after she got married. Mudah-mudahan in shaa Allah. :') Yang sedihnya aku sebagai kawan ni even sekarang tengah ada kat kampung tak dapat attend her wedding day. Sadis kan? :( Pasal subuh-subuh esok dah kena berangkat ke Kuching sebab ada majlis Cukur jambul my cousin. Cakap kat Mak nak tinggal sorang kat rumah kompem la Mak tak bagi lagi-lagi aku yang perempuan anak dara ni. Haisssh. Ni nampak gambar kahwin kar FB je mana best. Kalau kawan lain tak attend pasal di luar daerah boleh la diterima ni aku yang rumah panjang sejengkal tak datang macam mana? :(

*printscreen dari TL FB* ;)
Eh, sekarang Selami Jiwa tajuk dia Perkahwinan Usia Muda lah. Suka suka suka. :) Bye awak semua. Nak tengok jap. Wallahualam. See you then!

p/s : Actually nak cerita pasal lain tapi taip benda lain. Nyanyokkkkk. 


No comments: