Monday, August 6, 2012

"Teacher-housewife-Besties"

Salamun salam and a very good days.. aku memang ada banyak girlfriends and recently, I've got another title for my girlfriends. "Teacher-housewife-besties" adalah nama terbaru kami. Yeah, I'm very excited when it comes into exciting moment. Nama pun excited kan, takkanlah nak sedih memanjang.Well, Family Nak Leput still exist lagi la. :) Yang terbaru ni pun macam coincidence sebab masa tu memang macam bini orang yang keluar hujung minggu nak hang out dengan kawan je situasi dia. "Teacher-housewife-besties" members are Ashna, Ting, Ika and Shasha. Why? Sejak bulan puasa ni kan, kami memang masak untuk berbuka. I mean memang masak ala-ala kat dapur rumah sendiri. Yang beza dia, kami tak guna stove. Kami pakai rice cooker tau nak masak and semua guna rice cooker. Semua orang macam salute dengan kami sebab lihai masak guna cooker. Memang la aku macam kembang kempis bila orang puji. :3 Come on la, jarang orang puji aku and aku pun macam haram nak puji orang. Hahahaha. 

How it start?
Jumaat lepas aku dengan Teacher-housewife-besties aku pergi keluar ke Sibu and we went to Delta Mall. Well, that day aku berteman dengna Ashna sepanjang masa. So we had a good conversations and yeah, kami pun decided to buang duit at the Supermarket. We bought makanan basah and sayur. Very typical malay housewife (padahal belum kawen lagi) kami masa tu sebab sambil-sambil menjinjing bakul kat lengan, kami cakap-cakap and barang-barang yang kami beli tu pun macam look,pick and put in the basket. Cakap pasal housewife stuff and memang lawak gilaaa lah sebab 101% macam housewife tau. Then, after breakfasting, aku macam menyuarakan hasrat hati yang mengidam nak makan ice-cream Iglool and dah pulak! Iglool tutup!  Eh, tadi before berbuka aku nampak dia masih bukak lagi lah. Aku macam frust menonggeng. So, we went back to the Supermarket and bought ice-cream yang biasa. And again, we spend some more money to buy makanan for masak-masak later. (bahasa aku macam haram je kan?) You know? Naik balik check Iglool dia bukak balik. Shupidd kan? :/

Kat hostel kami masak-masak time petang untuk berbuka. Seriously, aku enjoy sangat-sangat masak dengan my Teacher-housewife-besties yang amat sporting dan ada ciri-ciri isteri dan surirumah mithali. Masing-masing tunjuk skills memasak dan mengemas dan memang best sangat-sangat. Memasak bagi aku seperti melepas gian. Masakan kami bukan yang instant goreng je tau, masak sup jagung yang pekat-pekat tu, masak baby kailan oyster. Ummph. :)
Boring kat kelas dan mengambil gambar seperti ini dan ini! Oh ya, ini lah nyawa aku. TING.
Wassalam korang. Penat dah cerita. Sekarang pun kelas dah habis tapi aku dengan Teacher-housewife-besties aku masih kat kelas pasal aku masih lagi nak update blog ni. Hahaha. Dorang ni kira tunggu aku la :)
Hubby, I love you!

No comments: