Tuesday, August 9, 2011

aku rasakan seperti lipas (cockroach)

Assalammualaikum w.b.t. dan selamat pagi kamu semua...
hari ini cukup indah buat aku nukilkan (ewww) post bagi blog aku tentang lipas...hehe :)

nak dijadikan cerita,suatu masa dulu aku memang geli and bencikan lipas you know...of cozla donow because i dont care pun...actually a lot of thing that i wanna say...setelah a few days x update blog tapi now i have a lot of stories that i want to share with you..

peeps...

i admit that i am hot-tempered and i think all people are hot-tempered.tapi yang membezakannya adalah their level of tempered...ko ada ? x cayak ka? fine...

story 1

aku telah didatangi banyak problemo last few days...yala...kalau nak diceritakan secara terperinci memang agak rumit and kinda aku yang mok jaikkan people...p actually NO!
i cried a lot last few nights because...yes....konpem la ada yang menyakitkan perasaan aku yang innocent tok..yaka innocent? aku kan tempered...if orang yang menyakiti hatiku ya adalah makhluk yang aku sayangi aku pasti2 tidak akan menyakiti mereka and yet...aku menyakiti jiwa dan ragaku sendiri u know...
x cayak?dah..i wont force...tapi nak tapi nak...memang yala diri aku..no one can stop me to do so...coba seh mun ko apat...nang aku bow ngan kau...


owh ya...panjang sudah aku mengereco dalam intro bab tok...sumpah!!!aku pantang if there is people insult me and tuduh aku sebarangan dalam apa-apa jak binatang yang aku x PERNAH lakukan OK!!
got it???aku nangis bah...nang terok la..ups pasal cakap bahasa ibunda nih...? memang kalau aku "mengerepak" kompem2 dalam bahasa aku sendiri...asalkan aku puas...p bena lah...aku nangis terok sesangat sampai kan bantal aku basah kuyup (metephor) dan meraung dalam kesenyapan (lagilah personofokasi) kerana tuduhan yang telah dilemparkan kepadaku..actually bukan jenis aku nak bukak pekung di dada insan lain...tapi nak...dah several times dah beta dapat tuduhan percuma dan sindiran yang agak2 lah dapat meninggalkan nanah di kalbu...(xde hygiene sungguh)...haaa...aku punya bahasa memang dah tersangat cantik untuk memberi bayangan kepada anda betapa koyak nya hatiku...dahla ada "LELAH"...kacak la...makseh la yer...
apa2 pun aku kan pemaaf dan aku dah ampunkan dosa nya baik yang telah dilakukan bahkan yang bakal dilakukan..so, next time better aku mendiamkan diri...bukan bermakna kalah ok tapi aku nak cakap lah kan...kalau mulut aku sudah mula mengatur madah...memang orang decide nak bunuh aku...atau bunuh diri nya pun...huh...LIC...

semput....semput...semput...
thanks a lot to my peeps at rajang because they lend me their shoulder for me to cry on...burok nye rupa aku nagis....rupa orang sakit xpat masok toilet jak...haha :)
yeah...i have to admit that i am trying to cheer myself...ko apa ada..?mun la hal aku tok nak dibandingkan dengan hal orang...memang agak luar biasa lah bak kata shahir af8...ewww...layan juak aku lagu nya duhal..k fine aku bulak.
kinek tok aku just serahkan kepada yang Maha Esa untuk menilai diri aku...iya periksa dan tanya nya biar bagus2 dong...jangan enggak2 nak melempar gitu aja sih...i hate people judge me OK!rasala they are perfect gilak tek...pergh..
junior aku dolok marek penah padah "as my parents said, mind your own business"
k...aku curik sentence ya untuk mementapkan blog aku gik...aku jujur tok..
mak bapak aku pn pernah padah benda yang sama juak...hmmm....kot...haha...agik...kenak bulak..
p suma mak bapak pesan ngan anak mereka macam ya nak...kedak mak bapak takrang juak...kot..
k baiklah...aku tok memang TINGAI...ko tauk?x nak...k aku padah apa animal yang bernama TINGAI...
Tingai adalah degil atau keras kepala atau stubborn...enough la kot huraian ya..
aku memang happy-go-lucky la type of people tapi once aku down memang aku akan all out la...mun nya berik peluang untuk balas dendan aku x main bunuh2 k pistol ka senapang patah arwah atok aku...p aku ada power of mulut...mulut aku memang kaw2 nak nganok orang yang jaik perut ngan aku..ko ada ? again...xda...
yajak lok...kepak jari jemari aku mengetuk papan kekunci ini...
as the conclusion, just MYOB....

after all...aku bukan jenis nak terpadah2 masalah aku dengan orang sewenang-wenang nya...kitak hanya tauk sikit tapi bukan semua...kitak hanya tauk hal tapi x tauk punca...

sekian sahaja persembahan gue untuk tatapan 18SG only...haha :) thanks yaw... 
p/s : title memang lari sangat2 dah...haha


No comments: