Thursday, March 28, 2013

Why I'm not womanly enough?

Salamun salam and a very good days.. sekarang ni tengah memanjakan muka dengan face mask. Hasilnya cukup memuaskan sebab rasa tersangatlah segar. lol. Iklan. 

Actually perasaan ni tersangtlah sedih sebab si Ayahanda telah format S Note beliau dan menyebabkan about 90 photos of my cousin's E-day hilang macam tu ja. Sepatutnya nak update blog pasal E-day tu tapi disebabkan takda gamba macam tak best pulak. Dahla gamba suma macam cantik ja. Hmm. Sedih nya :(

Tadi, my dad upah our jiran to cut the coconut tree behind our house sebab nak ambik dia punya part untuk dijadikan sayur bagi kenduri arwah atuk this upcoming Saturday. So, after dah suma keja tu, rasa macam luas ja. There was the time, my mom asked my dad about this kind of tree tau. Memang bapak nampak confident jawab ni pokok tomato, ni kedondong ni bla bla bla. While on the other hand, I was just ternganga bila tengok both of them having the conversation about gardening. 

Nasib baik mak tak tanya saya, pasal saya ni buta gardening dan lebih tepat lagi kalau kata saya memang tak suka berkebun or menanam. Entahlah, maybe for me, kalau tak suka menanam ni, tak jatuh kot nilai hantaran mak mentua nanti.lol. 

Besides, i don't like menjahit, menenun, menyulam or mengait yang segala bagai yang ada kaitan dengan jarum dan benang. Bukan fobia dengan jarum tapi rasa macam entahlah jugak. Hahaha. Tak minat. Seriously, saya pernah menjahit tapi hasilnya buat orang pengsan. Teruk lagi daripada hasil amali budak Kemahiran Hidup darjah 5 tau! Even my seluar koyak, my baju yang terpaksa dikecilkan masa kat maktab, kawan-kawanlah yang selalu tolong jahitkan. Thanks to my friend. Bukan takda diberikan peluang untuk belajar, ada. Even mak volunteer nak ajarkan saya, tapi masalahnya saya langsung tak minat. 

Tak tahulah kepada sesiapa yang merasakan dia bakal ehem ehem saya tu, kalau dalam list awak ada yang nakkan perempuan reti bercucuk tanam, berjahit-jahitan sampai nak jahit kulit orang yang koyak (including a doctor), tu bukan saya sama sekali ya. Awak reject saya awal-awal dan mulalah strategi mencari perempuan lain. lol.

Mohd Fahmi? tak tahulah dia nak kata beruntung ka, tak beruntung atau mana mana lah. Haha. Saya ni orang nya direct. Saya cakap kalau saya tak pandai daripada saya bertindak hipokrit. Fahmi tahu ni, dan setakat ni dia tak kisah punn. Mungkin ada perempuan yang cakap dia pandai serba serbi, tu kira baguslah. Kira additional token. Saya ni manusia apa adanya, tapi alhamdulillah reti jugak memasak, bahkan minat memasak pulak tu. Yela, cuma nak bertanam dengan menjahit ni agak payah. Taylor ada kalau nak jahit and kalau nk bertanam rasanya tak perlulah sebab sayur ada kat market, and bunga plastik banyak kat kedai kalau nak hias-hias rumah. kan?

Sekian. Assalamualaikum. Hugs!

No comments: