Monday, September 3, 2012

That's Life.

Salamun salam and a very good days.. Dalam hidup nikan, kita mesti ada give and take tau. Ada upside down nya. Bukan aku sorang yang experienced, tapi sume kita. Kenn? Tak nak caya ya udah. :D Entahla, kadang-kadang bila dok sorang-sorang buat refleksi harian, aku rasa macam aku jahat. Kadang-kadang aku RASA baik sangat.  Eh lumrah apa. Tak perlu tunggu orang judge kita, kita sendiri la buat refleksi sendiri and judge diri sendiri. Hanya kita yang tahu diri kita siapa selain Yang Maha Mengetahui. Macam aku ni, kadang-kadang terasa diri TERROR sangat bila judge orang padahal sendiri takdela takat mana pun pakej. Ada pun macam harammm sangat. Macam atas hidung lah kiranya kebolehan tu.Hahaha. (Gelak kejap)

My bad bila lepas laku (note: bukan terlepas laku okay) mengata itu dan ini tentang orang. Ya Allah, berdosa pulak rasa. Yalahkan, manusia ni, memang takleh kurang sikit orang pada pandangan mata, memang nak jadi buah mulut dia. Eh, commonly jenis insan yang bernama perempuan la buat camni. Ingin aku tegaskan, COMMONLY perempuan. Lelaki pun ada jugak la ertinya. :P Bila aku sedari kan, orang yang kita dok cakap jahat tu rupa-rupanya lebih baik daripada kita. Hmm, lebih baik kita berdiam diri tapi bukan memendam. Bapak kawan aku ada cakap, "Think Positive". Yelah kan, sampai bila nak bawak perangai negative and bagi pandangan buruk tentang orang lain. After all, tu kan proses seseorang nak berubah. Tak takut dosa? Kalau minta maaf pun, orang tak redha takdenya kita dimaafkan. Takut lah aku. Tapi bukan maksud aku tulis entry ni, aku insaf 100%, setidak-tidaknya aku mengingatkan semua orang and yang penting diri aku sendiri. Aku nak jugak berubah jadi baik tapi tak boleh la drastik kan? So, slow-slow la. :")

p/s : Hari ini, esok dan InsyaAllah lusa ada Netball Competition. Result team aku pada hari ini untuk first match kalah and second match menang. Macam terbalas la kekalahan tu. Hihihihi. Ya Allah, permudahkanlah kami 9 orang (7 orang yang main, 2 simpanan) main untuk next match. Aminn. Menang itu harus, cooperation itu wajib. Wallahulam. Assalammualaikum. Bye~

akung ashmang sebang cuacang.

No comments: