Monday, September 10, 2012

Penat Versus Stress

Salamun salam and a very good days.. Aku macam lebih rela kepenatan daripada didatangi stress. Perangai bagai macam bukan manusia lagi bila dah Maha Stress. Aku tahulah dekat nak final exam ni, tapi janganlah bagi kerja yang super banyak kat students? How can they espekkk aku nak belajar nak buat revision segala macam bentuk pelajaran dalam masa terdekat ni. Kat tempat aku belajar ni memang sangan exotic tau. Kami kat sini power gila lah. Pasal bila dekat-dekat habis semester, which means dekat nak final exam, segala bentuk pertandingan and aktiviti dorang anjur. Masa awal-awal semester memang heaven gila lah pasal freeeeee and takde aktiviti pun. I tell you, orang sini memang super power and takde mana-mana IPT lain yang dapat fight dengan kebijaksanaan pengurusan masa di sini yang amat aneh. Note that people! Even aku baru semester 3 tapi aku macam dah tahu sangat dah cara di sini. #ada bunyi kepasrahan dalam diri di situ.

AKU NAK BALIKK. AKU NAK BUANG RASA STRESS AKU DENGAN MELUANGKAN MASA DENGAN FAMILY AKU.

Aku dengan kawan-kawan aku pun rasa benda yang sama. Masa-masa macam nilah kita semua memerlukan keluarga. Kalau dah dengan family tu memang macam hilang segala macam rasa. Semalam aku call mak aku pun macam happy gilaaa. EVEN,aku tak cakap aku stress and tak luah masalah aku tapi dengar suara mak aku buat aku happy and rasa stress itu pun macam hilang sebentar. Okayla, jap lagi InsyaAllah aku buat presentation. Itu pun kalau sempat. Lecturer macam start bercakap dan critic benda yang classmates aku bentang. Salam'alaykum.

No comments: