Wednesday, September 5, 2012

Makes Thing Clearer Part II

Salamun salam and a very good days.. Semalam aku update blog memang instant gila lah sebab tengah huru hara siapkan kerja sekolah but still dapat jugak curi masa 5 minit nak update pasal menda ni. What had actually happened was they met each other and had a coffee together at Kedai Mamak there. I don't really know much of what they had talked about. One thing for sure is about me. Tak boleh nak gaduh-gaduh sangat pasal ni sebab both (actually the three of us but since I am not with them so let assume two) of them really want to settle this unclear problem. 

Before aku dengan Encik Boyfreng go further in our relationship, I really want to settle this thing. Okay lah aku jelas dengan tidak berapa terperici. I never bring this kind of thing as a big issue. For me, tak salah kita ingat past kita. Kalau benda tu salah, kita takkan ulangi lagi and benda tu yang akan kita jadikan pengajaran kan? But, the thing is my Encik Boyfreng met my boyfriend (kawan lelaki bukan teman lelaki. Eh ada beza tau?) This boyfriend were my Boyfreng long time ago. Alhamdulillah tak la status tu nak buat kami semua berpuak-puak kan. And what makes me feel very shocked and hmm, entahlaa.. bila this guy returned the ring that I gave him long time ago. Tak tak, aku tak bukak aib or marah or whatever is it, cuma aku rasa terkilan. Biarlah berang yang lepas tu, simpan ke buang ke bagi kat kawan-kawan ke but not bagi balik kat aku. Prinsip aku, bila dah bagi barang kat orang, kot-kot lepas tu jadi musuh aku, aku takkan mintak balik benda yang aku dah bagi dia. I knew it from Encik Boyfreng. Takpelah kan. Hehehehehe :') 

Perhaps, dia nak bagi kat aku tapi tak berkesempatan. And the way he think mungkin taknak buang or bagi orang lain. Better bagi balik kepada tuan punya. Eh, takkan nak suruh Encik Boyfreng pulak yang sarung lepas ni. Tak boleh la kan. Simpan je la, tak pun aku buang. Tak payah buang, simpan sebagai kenangan. Bukan bermakna aku simpan aku ada rasa lain or apa tapi itu cara aku. I am 19 and I think I am not mature yet but still I can think of something that is good for my own life.Jodoh ketentuan ajal maut semua kerja Allah. Kita perlu berserah kepada Allah selepas kita berusaha dengan bersungguh-sungguh.

Dia pesan, kalau aku dengan Encik Boyfreng ikat apa-apa pertalian, dia nak tahu and dia nak dijemput. Aku rasa macam taknak sebab aku hormat akan perasaan orang lain. Come on la, maybe ada orang yang baca ni yang pernah berada di situasi ini faham maksud aku sebenar. Macam kejam! Tapi memandangkan ini permintaan dia even berat tapi we both akan cuba mempertimbangkan. 19 ain't just a number because budak umur 16 17 tahun lagi dah kahwin. Tak mustahil. Taklah aku gatai sangat nak kawen kan, tapi ini atas permintaan dia. Aku hormat lah. Tapi tunggu je la bila masa tu, tak semestinya sekarang atau masa terdekat tapi mungkin 2 3 4 5 6 tahun akan datang. Tadi aku kan dah cakap jodoh ketentuan ajal maut di tangan Allah.

Kepada Mohd Fahmi bin Derhan, saya mintak maaf kalau ada yang mengguris perasaan awak. Saya sayangkan awak. Jaga elok-elok bushukk saya yang lupa tu okay. Uhibbu Hubby. :)

Benda dah jelas mungkin. Hmm, kalau ada apa-apa cerita lagi nanti kita cerita la. Mana yang tak patut tu tak payah la.

No comments: