Wednesday, March 21, 2012

Akan Menerima Habuan Iphone atau Ipad :)

Salamun salam and a very good days.. Kaifa haluka? Well, definitely perasaan aku bercampur-baur. Geram, marah, sedih, gembira, nervous dan sewaktu dengannya. Peeps, hari ini aku nak riak dan takbur seperti selalu. HEHE *henja* The title of this entry makes me feels over the moon. Excited. But, but.. Before I want to express my feeling, I have to tell you this. Important okay.

 My beloved purple-licious handphone Norkiah Model 1112 telah kembali ke Rahmatullah pada jam 12 tengah hari tadi. Al-fatihah. I just realised that phone dah mati just a few minutes ago. I swear kat y'all that i do love the phone because beliau telah berkhidmat dengan aku since I was in Form 1 babe. I tell you! Walaupun buruk dan housing dia dan berbillion kali aku tukar tapi memang dia berjasa dengan aku. And bukan nak riak jugak la, aku sebenarnya macam Pak Cik Boyfriend jugak, ada 2 helai handphone. Yang satu aku guna ni, asal usul keturunan dia, Mama I yang punya. Time PLKN dulu aku beli num DiGi easy then I just use hers la. Kahkahkah. *durhako*
Handphone yang I letak number DiGi, bezanya I kaler Hitom Logom :)
Sumber : Google Image


Sumber : Google Image Jugak
-inilah handphone yang dah mati tu-
Balik cuti seminggu yang lalu, Mama cakap-cakap dengan me yang dia nak belikan I handphone. HEHE. Mak sayang aku walaupun aku anak yang kedua daripada 6 orang manusia bertuah. So, when she asked me what phone I want and I directly said that I do want an Iphone or Ipad. Well, I am not kind of demanding but I am following the trend okay. Sonong cito, up-to-date la. So, she asked me what are the prices and of course for now they cost for about RM1000 and above. Mama was shocked and told me that she thought that cost for about RM400-500. She said lebih baik beli Lappie baru kan? So, I was like err-err. Speechless. Mama was right because since my recent Lappie always hospitalized so why don't i buy the new one. Hmm. 

Tapi aku masih obses kat Ipad or Iphone ni and ye, aku masih kepada niat asalku. Muktamad. Unfortunately, Mama belum belikan lagi la. HAHA. Sajo jo cakop dalom blog nak buot muko takbor dan ujub nyo. Hohoho. And of course la sayangg oi, ni bukan hadiah SPM saya pasal SPM saya dah basi dah. Yelah kan, nanti orang cakap ni hadiah SPM pulak. Mana ada. Memang pemberian Mama ku ikhlas kepada anak solehah ni. Ek? Nak leput

Takpa Mama, nati saya bekerja insyaAllah saya akan menghantar anda dan ayahanda ke Mekah bagi menunaikan haji or umrah. Yang baca sila aminkan okay. Sekian and syukran. Wallahualam.

Tak lama lagi lah kot, I dapat. Kangkangkang (monyet ketawa ni) 

No comments: