Tuesday, July 16, 2013

Muhasabah Diri :)

Salamun salam and a very good days.. I was so excited to see someone that I know for so long, had taken one step ahead in which, she chose to get engaged to the guy that I know as well. Alhamdulillah. Mabruk ukhti. :)

*Macam baik sangat kan kata-kata saya di atas. Tapi memang nak baik lah, sebab niat baik di bulan Ramadhan. Tidak begitu?

Last night, I posted at my Facebook saying that I was taken aback by this quote which sounds more or less like this,

Kalau kita buat sesuatu, kita perlu tanya kepada diri kita terlebih dahulu, Allah redha tak dengan apa yang aku buat?

Truth to tell, saya naif dan saya ni takla baik dalam melakukan sebarang perkara and I always make mistakes. Dalam kita sekarang ni kan, macam semua benda kita buat orang akan persoalkan. Tak kira lah benda tu baik atau buruk, tapi yang buruk apatah lagi kan. 

Tapi, based on the very first thing I wrote above, memang I am jelly to see this person getting engaged! Uhuuu. Rasa nak suruh F datang rumah! Hahahahah. Motip? Sebab nak jugak. Luls. 

Tapi apa yang kita nak or plan tak semestinya kita akan dapat on the spot. Kita kena letak some / more effort untuk mendapatkan sesuatu yang kita impikan. Mempunyai plan pada masa depan tidak salah kerana kita perlu bijak mengatur kehidupan asalkan Allah redha and bend yang kita rancang tidak bertentangan dengan syarak. 

Just to share and for my own reminder, untuk mengikat ikatan yang membawa ke arah hubungan yang halal (or dalam bahasa mudah dan simple nya, bertunang), seboleh-bolehnya we keep it low. Tak perlu nak menghebohkan sekampung kebandar dan seplanet sebab itu belum pasti. Lain lah kalau kahwin kan, sebab kiranya kita nak bagitahu yang perempuan itu telah dimiliki and tak boleh kacau lagi dah. :p

Reason update benda ni, nak jugakkkkkk. F note that! Hahahaha. XOXO

2 comments:

ieyjajaja said...

yerr.. mena menaaa. .s0k0ng kmk statement ktk mdh

"mengikat ikatan yang membawa ke arah hubungan yang halal (or dalam bahasa mudah dan simple nya, bertunang), seboleh-bolehnya we keep it low. Tak perlu nak menghebohkan sekampung kebandar dan seplanet sebab itu belum pasti" eheheh

Fateen Kamarudin said...

hahaahha. macam RT jak kitak deng. :)