Thursday, April 19, 2012

Tangisan Kerana Allah S.W.T.

Salamun salam and a very good days.. Memang aku akui tahun 2011 dan awal 2012 banyak menguji keimanan aku sebagai seorang hamba Allah. Well, I am not perfect like others that is why I always take the easiest way to solve my problems. How? By crying out loud. Entahlah, kadang-kadang aku rasa menangis dapat heal everything padahal itu bukanlah jalan penyelesaian yang baik. Fellas, I think this entry memang 99.9% about my personal life but if you think you do not want to read this then you may leave liao. :) No big deal for me. Aku tahu dan aku sedar, semakin banyak dugaan yang kita hadapi semakin kuat lah iman kita di-upgrade oleh Allah.     And, Allah tahu kita kuat lah Dia uji kita dengan dugaan yang hebat macam ni. I am not saying that I am strong tapi itu lah fact dia.

Minggu ni memang banyak dugaan aku di maktab ini, lebih-lebih lagi dengan the other 10 bucuks. Dugaan yang datang bertimpa-timpa seakan menguji tahap persahabatan kami. Dan aku, sungguh tidak kuat dengan semua dugaan ini and last night I cried for more than 2 hours I guess pasal aku betol-betol down. Ya Allah, aku menangis kerana urusan dunia dan bukan kerana menginsafi akhirat yang akan datang bila-bila masa sahaja. Subhanallah.
Miss my school days at MRSM Kuching.
Sudah la. Aku bukan di dalam zon ada mood nak update. Sehingga bertemu semula. I love you. Peace no war yaw.

No comments: