Monday, February 13, 2012

Aku memang Bukan Pen-SUKAN!

Assalammualaikum and a very good day to my peeps. and you too babe. Quite lama dah tak update blog. And now, I wanna tell you a fact about me, so-called Fateen Dato' Kamarudin. HAHA. Well guys, frankly speaking aku memang bukan suka bersukan OK. But, for your information aku memang mengikuti perkembangan sukan. not 100% la, just about 45% following the issues in sports then. Pok, i am telling you, sukan yang aku follow pun bola. Only if people around me are talking about those stuff and yeah my McDreamy. Bah, according to the above title (macam surat kiriman rasmi la pulak), aku just wondering lah kan, adakah dalam Bahasa Melayu word dia pakai Pen-sukan. HAHA. Memang tiada dalam senarai apa-apa kamus sekalipun even you bukak Cambridge punya kamus. Let me make you clear about this word. Maksudnya adalah orang yang bersukan. Ek, aku tahu dalam English they call those people are sportsman , sportswomen. Well, I am taking TESL yaw. (Riak dan takburnya aku) HEHE. 

Nak dijadikan cerita lah kan. A few weeks ago, hari Ahad if tak salah lah. Aku and my crack friends pegi beriadah lah kat gelanggang bola tampar. Seriously, our attire memang macam orang nak pegi shopping. Aku memang pakai tracksuit and jersey but then aku guna selipar.PALAK laa. OK? Aku dah cakap dekat kawan aku yang aku memang bodo part sukan but to no avail. Nak suruh aku main jugak. Fine. Nah, tengok ni.
itu aku. the girl with black tudung.
First main aku rasa lah kan, aku definitely tak sentoh bola. Pasal, they give me a chance to touch the ball, tapi since aku takut dengan bola yang datang. Aku dah set kat otak aku yang aku perlu lari mengelak dari bola yang akan menjahanamkan aku. tak percaya ?
see ? aku pegang kepala sebab lepas kena dengan bola. Hai, memang nak cari pasal lah bola ni kan.
sempat juak nak kelaka koh. orang lain dah ready nak menampa bol kamek orang tiga gik ilekk. kacak kacak. HAHA
Aku memang respect dengan player handball ni sebab aku dari MRSM dulu kala aku memang Fail  main bola tampar. tapi kalau basketball aku boleh main sebab Michael Jordan dengan aku adik beradik tak sama mak bapak. Pasal aku putih. Dia orang berkaler Hitam. HAHA. Sorry bro, adik gurau. Haa. Semester 2 kat Maktab TESL wajib ambik futsal. And futsal? aku memang tak pandai laa. Main sepak bola tahu la tapi nak jadi macam ehem ehem tak pandai la. HAHA. Masa aku pergi tengok match antara Manchester United dengan Liverpool, aku ada borak-borak jap dengan Sir Alex Ferguson. Hah. Dia cakap aritu Ronaldo keluar dari MU sebab masok Sebuyau FC. HAHA. Well, sekarang aku tengan dating dengan Neymar. Player Brazil. Tapi aku lupa nak tanya, dia main untuk Real Madrid jugak eh? Aritu aku tengok match dia kat You Tube, aku tengok baju dia ada conteng "bwin" apa ntah. Betol ? Kalau betol lah kan. Siap sedia aku nak melarang dia bergaduh dengan Ronaldo kerana aku. HAHAHEHEHOHO. Aku tahu la aku cantik tapi janganla gaduh-gaduh. Main Baik-baik k sayang. 

Aku tahu lebih banyak auta daripada fakta yang aku cerita kat sini. Wallahualam. Kau nak percaya, boleh ambik 0.01% daripada apa yang aku cerita ni. Another 99.99% adalah? Hanya Allah yang tahu. HEHE.

Terima Kasih lah sebab sudi buang masa baca entry yang pangai ni. Jumpa lagi next entry.
Betol kah aku ada sense of humuor?
K. Bye. Assalammualaikum.

No comments: