Saturday, January 28, 2012

Tak Kenal Maka tak Cinta (-,-)

Assalamualaikum w.b.t dan selamat pagi peeps. Aku pun kurang tahu dan kurang pasti adalah title entry aku " Tak Kenal Maka tak Cinta (-,-) " ni memang aku nak tulis or not. Pasal sekarang emosi aku takk betol! Dengan keadaan surrounding yang tak berapa nak ok, bunyi makhluk yang sumbang sumbang menyatakan itu-dan-ini. Ya Allah, seriously aku memang tengah "moha" sekarang ini sebab i can't stand hearing bunyi bising yang sangat membuatkan aku rasa oi-sudahlah-telinga-haku-sakit-dengar-kau-macam-nak-pengsan. Damn it. Aku tahu aku perempuan or orang tua selalu kata anak dara orang and aku tak sepatutnya cakap harsh words macam yang aku kata tadi. Tapi aku pun manusia biasa yang penuh dengan kesilapan. Malam tadi pun aku tak tahu ntah pukul brapa mata aku tertutup pasal aku tengah sibok menyiapkan homeworks adik aku. I tell you, ADIK aku. bukan aku.

Masa aku buat homework adik aku, aku pun sibok nak baca dia punya content, then I realised that actually aku dengan dia belajar benda yang hampir sama even aku keluaran MRSM and dia keluaran Vokasional. Bezanya aku belaja Fizik dengan bahasa omputeh dan dia belajar lektrik dan Elektronik dalam bahasa Melayu. Content? Sumpah 100% sama.

Guys,tapi tu bukan benda yang aku nak sampaikan dalam entry ni perhaps ada la jugak sangkut paut sikit pasal dulu masa Form 4 aku minat macam-nak-gila dengan Fizik ni. Hei, bukan main-main tapi memang betol. Mungkin sebab aku punya cikgu tu hensem even dah ada anak 3! Kazen aku cakap,sekarang masok 4. OMG, aku ada adik baru. Yeay. Sebenarnya sekarang ni aku tengah mencari dan memasuki hutan hujan tropika mengenai assignment aku yang belum lagi aku sentuh since cuti start lagi. MALAS la. Nak dijadikan cerita yang indah belaka, aku memang tek reti walau sepatah haram pun dengan apa yang aku dapat. Memang tak dapat nak link dengan tajuk yang Ustazah bagi tu. HUAHAHA. 

Sebenarnya aku rasa macam nak marah lagi sekali sebab Mak Cik Laptop aku memang ada problem. Al-maklumlah laptop aku dah tua. Bulan 4 ni insyaALLAh 3 tahun umur laptop aku. yesterday, when i was happy-happy-over-the-moon main binatang ni dengan adik aku, tiba-tiba Mak Cik ni cakap dia penat and nak di charge. So, aku charge lah dia. Eh, why engkau tak menyala ye api. Aku pun bermonolog sendirian masa sibok nak tekan-tekan suis, cabut-cabut wayar laptop dan tengok-tengok kalau-kalau api dah menyala. TAPI TAKKK! Laptop ni memang nak cari pasal dengan aku lah. Memang lama bebenar dah laptop ni tak makan tangan aku. AISEH. "terasa kah pok?" Main-main jak bah.

Peeps, aku mungkin buta IT tapi firasat-sanubari-rasa-hati aku merasakan bahawa benda yang bernama Twitter ni lebih awal wujud berbanding Facebook. Ke ? Tapi diesebabkan bahana Facebook ni lebih cepat mencapai ke tahap puncak Everest maka banyak lah yang menggunakannya. 
inilah twitter aku. Follow k. :)
Ni fb aku. Add lah
ni pulak formspring aku. kau ade?

aku rasa macam aku dah jatuh cinta dengan dorang. Aku ada tumblr tapi aku tak ingat password dah pasal aku memang dah nekat nak pilih Facebook dalam semua pilihan di atas. Memandangkan Fb aku baru kena hack, aku post melalui twitter la. Sumpah, aku mengaku yang aku LEKA dengan semua ni. Ya Allah, lindungi lah aku dari segala kesesatan duniawi. Amin.

p/s : apesal pempuan kuat marah kalau ada kesilapan even sebesar zarah. aku pun heran la, pasal tu lah sikap aku dan aku tak paham. sapalah yang dapat stand dengan sikap aku ni. nak makan penampar  dari seorang insan mungkin. -,- Lindungi aku Ya Allah. Aku tahu aku perlu berubah dan aku memang perlukan masa untuk semua ini. Sokong lah aku dari belakang k. Bukan di sepan. Nanti aku jatuh terlanggar kau. Palakk Laaaaa~ 

Assalamualaikum dan jumpa lagi dalam next entry. Muahhhh

No comments: