Tuesday, January 10, 2012

Penyakit Rindu..

Assalammualaikum w.b.t dan selamat petang dunia !! haa..i am sure that this entry can tell you how much i hate this PENYAKIT.. oh well, i have to admit that aku memang benar-benar jujur dan ikhlas mengatakan yang aku rindu mak, bapak, kakak, adik-adik, nenek, makcik pakcik kazen mazen and last but not least Encik Boyfriend yang handsome. ke ? hahaha..

as a human being memang kita takkan lari daripada perasaan rindukan orang yang kita sayang. tak kisah la benda tu hidup atau mati ke kan.. kalau kau ada kucing ke tikus ke katak peliharaan yang berjauhan dengan kau mesti kau akan merindui mereka. tak rindu suma mungkin rindu tengok muka nya yang burok. tak pun rindukan ketawa dia. gurauan dia. ekor dia mungkin ? ah. whatever it is kau tetap RINDU kan ?

now aku nak kongsi la tips dengan kau macam mana nak hilangkan rasa rindu dengan Penyamun ni. as for me, aku letak gambar mereka dalam purse aku. takpun, lekat gambar mereka dekat dinding buruk bilik kau. ah, ye ye tak perlu nak pegi kedai gamba nak print or whatever. ko ada printer directly print guna kertas A4 ye makcik. dont have to be very complicated like frame the pictures or decorate it. as long as ko nampak muka-muka orang yang kau sayang setiap hari then it is more than enough sudaaa... kan kan kan ?

yela aku sedar dan aku sangat pasti yang aku tahu betapa aku bukan manusia yang sempurna di mata-mata semua insan as aku pun membuat dosa directly or indirectly setiap hari babe. tapi as ummat Nabi Muhammad dan pesuruh Allah, kita pun patut melaksanakan amalan-amalan yang disuruh seperti ZIkrullah, mengaji, ye solat 5 waktu yang wajib. haa.. mungkin otu boleh membantu anda dalam menangani masalah penyakit rindu. sesungguhnya Allah maha Mengasihi dan membantu ummatNya ketika susah.  aku mengaku yang solat 5 waktu aku rongak. kadang kadang 2 waktu aku tunaikan. tapi bukan nak bagitau aku ni soleha or whatever, aku mengaku bila aku dekatkan diri dengan Allah, Dia bagi aku petunjuk suruh aku bersabar dengan penyakit ini. ada hikmah daripada semua kejadian ini. menangis kerana manusia yang melebihi menangis kerana pencipta adalah kesalahan yang besar.

aku called Si Dia dan dia cakap " i miss you" aku HAPPY doh!!
suatu hari lepas aku balik daripada cuti, aku menangis dengan sekuat hati dan jiwa bila aku rasa DAMN RINDU kat orang yang aku sayangi. aku sangat perlukan mereka tapi aku tak nak mereka susah hati fikirkan aku. dengan sedikit keegoan, aku berdoa kepada Allah suruh aku tak boleh nangis lagi, at the same time, aku dengar lagu Avenged Sevenfold, So Far Away. aku terfirir kenapa aku perlu dengar lagu berunsurkan setan setan ni kan. then i paused the player. aku cari folder dalam handphone aku. aku bukak Zikir Munajat dan aku menangis lagi sebab aku rasa jahil dan hina sangat sangat sebab aku leka.

aku buat salah dan aku sedar serta aku nak ubah sikit sikit. aku taklah baik mana pun tapi aku tau yang PEOPLE CAN CHANGE. so , itu sahaja.

thanks for reading and i love you peeps. chowlobete wo ai nee.. muahhh
wallahualaammmm...

No comments: