Sunday, September 7, 2014

p/s tolong baca semua, jangan skip

Penat.

Sangat penat.

Orang nak sangat kita jaga hati mereka, tapi mereka tak pulak macam tu.

Orang nak sangat kita pedulikan mereka, tapi mereka tak pulak begitu.

Orang nak sangat kita muncul bila nak sesuatu, tapi mereka tak pulak macam tu.

Orang nak sangat kita tahu apa dan kenapa dengan mereka, tapi mereka tak pulak macam tu.

Orang nak sangat perasaan mereka dijaga, tapi mereka tak pulak macam tu.

Ada jugak sesetengah orang yang beruntung sebab ada orang lain yang peduli dengan mereka jadi orang perantara, tapi tak semua orang macam tu. Bahkan masih jugak nak mengadu cakap hidup mereka sadis. Cubalah beruntung dan bersyukur walau sedikit.


Penat.

Serius penat.

Rasa nak terus berjalan ke depan, taknak toleh ke belakang. Sakit sangat dengan apa yang dah jadi.

Orang suka nak salahkan orang lain kalau tak tahu nak menghargai pengorbanan, tapi orang lain yang berkorban seluruhnya, bukan dengan orang saja, tapi dengan semua orang di sekelilingnya, tak pulak nak menghargai.

Buang bila dah senang, bila tak perlu.

Tapi cari masa susah, masa perlukan, masa nak hancurkan.

Kecewa.

Sangat kecewa.

Rasa taknak lagi dah nak buat macam tu. Lupakan semua tapi payah.


p/s: Kalau awak-awak nakkan orang hargai awak, layan awak, sentiasa bagi perhatian dengan awak, awak kena tanya diri awak, mampukah awak buat macam tu dengan orang. Kalau awak cari masa susah, baik tak payah. Pergi jauh-jauh kalau niat awak sekarang tak sama dengan niat awak akan datang. Awak perlu tahu hargai orang. Perlu tahu. Kisahkan semua itu sebab sebagaimana awak ingin dihargai, awak perlu menghargai.

Malu lah, kalau orang lain tengok awak-awak baik, tapi hakikatnya awak-awak tak macma tu. Awak perasan baik sebab hakikatnya awak hipokrit.

Penat. Kecewa. Sakit.


Mintaklah jauh semua.

Pergilah.



Night. I need my meds.


*Jangan singgah sini lagi, kalau tak ingin. Tak ada paksaan dan justeru jangan memaksa. Sakit. Kecewa. Hargailah walau sikit. Cuba.

1 comment:

Unknown said...

Yup penat sangat nak puaskan hati orang nk hati orang sampai hati kita terluka sangat penat apabila tak dihargai dan meninggalkan kita sendiri. Sangat beruntung orang tu mempunyai someone utk berada waktu susah dn senang. Jangan lepaskan orang itu jika tidak dia sngat bodoh