Tuesday, May 7, 2013

Hobbies or partly obsession.

Salamun salam and a very good days. Kalau tengok life saya back to 2006 and now memang totally different la. Dulu tak feminine and tak jugak boyish tapi in between la. But now saya boleh cakap yang saya agak feminine walaupun masih lagi gelak macam nak runtuh rumah. In a sense of cara saya kot. i mean physically or specifically the way i dress. 

My hobby, i don't really remember bila mula, i like to collcet bags and foot wears. Apa-apa jenis bags such as tote, sling bag, backpack, handbag, clutch etc and foot wears like sandals, sneakers, wedges, heels, flat, ballerina and flip flop. Memang suka sangat nak kumpul bags and shoes and company. ;)

Dalam tahun ni, i bought 2 foot wears which are sneakers and slipper. For me personally (lagi-lagi masih bergelar siswi ni) memang kalau nak beli foot wear, biarlah kasut yang sedia ada rosak atau compang camping dulu baru ada permission nak memiliki kasut baru. Perhaps, ni jugak cara my parents teaches me. After all, saya bukan anak Dato for real nak beli main suka hati kan? Ihiks!

My mother knows me very well and even Fahmi knows this. Kat rumah and this hostel I have plenty of foot wears. Kadang-kadang kita pakai foot wear tu according to our dressing la. Kalau jeans, memang sesuai dengan semua jenis foot wears except for sandal and gladiator, dia tak berapa nak sesuai la for me. 

Bagi bags pulak, since I was in primary school I memang sukakan beg. Suka mengumul bag. Saya bukan memamndang pada brand semata-mata, yang kat ceruk jalan TAR pun saya beli tau. Dengan senang hati dan gembiranya! Pada saya, asal cantik memang saya suka and murah lagilah best. Dapat beli terus tanpa berkira-kira. Fyi, my mom and aunts memang like me, sukakan bags and banyak koleksi bags, so bila mereka taknak pakai or dah beli tapi tak sesuai, mereka akan bagi saya or my sister. (mungkin minat pada bags ni diwarisi dari tok nenek mak makcik kot ) Kat bilik ni pun I have variations of bags la, Kira 1 clutch, i handbag, 1 backpack, 1 sling bag and 1 Malaysia. Heheheh. Padahal handbags bukan 1. *sila ikut saya ketawa*

Untung bagi saya ada Fahmi yang cukup dan sangat memahami minat saya ni. Sampai during the 3rd Anns dia bagi hadiahkan Roxy handbag and Converse sneaker. Ya, saya tahu even saya sendiri tak mampu beli tapi itulah duit dia sendiri yang dia dapat masa dia kerja part time.Terima kasih sekali lagi ya awak! :p

Tapi satu lah, Fahmi memang agak cerewet and pasti ada masa pendapat kami bercanggah. Sometimes, he has to accept my opinion and sometimes me! Tapi actually, most of the time dia yang kena terima pendapat saya pasal suma benda ni saya yang akan pakai. Hehehe.

Memang saya masih lagi mengumpul dan mengamalkan hobi ini di samping berbelog dan mengumpul novel-novel. I feel so much bless bila dikelilingi dengan orang yang memahami saya sampai ke hari ini dengan ragam dan karenah saya.

Till then, kita akan cakap pasal MNG dan Roxy okay?Ada kisah disebaliknya. And kisah surprise birthday Encik Fahmi kita. Ehemm, selamat tengah pagi and Assalamualaikum semua.

Hugs,
Cinonetttt

No comments: